Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Fiat Siena

Fiat Siena

Ikona samochodu

Fiat Siena to niewielki sedan należący do segmentu B. jego I generacja weszła do produkcji w 1997 roku, a w Polsce produkowana była odmiana kombi pod nazwą Palio Weekend. Auto technicznie bazuje na hatchbacku Palio.

Ten model Fiata zdobył bardzo dużą popularność w Polsce ze względu na przystępną cenę, bezawaryjność i prostą konstrukcję. Dostępne były 2 silniki benzynowe – o pojemności 1,4 litra i mocy 70 KM oraz 16 litra o mocy 101 KM. Pierwsza z nich została zastąpiona w 1999 roku przez mniejszy silnik 1,2 litra i mocy 80 KM. Następną zaletą była dobra współpraca jednostek napędowych z gazem LPG. Ogromnym plusem był także duży bagażnik, który miał pojemność aż 500 litrów.

Poza polskim rynkiem, dostępne były także mniejsze silniki benzynowe o pojemności 1 litra, a także 1,7-litrowe jednostki wysokoprężne wspomagane turbodoładowaniem o mocy 72 KM.

W 2001 roku zakończono produkcję Sieny w Polsce, a rok później pojawiła się druga generacja, która na brazylijskim rynku zachowała swoją nazwę, a w Europie była znana jako Albea. Co prawda modernizacja techniczna przebiegała podobnie jak w europejskiej Albei, ale Siena różniła się nieco stylistycznie od odpowiednika ze Starego Kontynentu. Podstawową jednostką montowaną pod maską Fiata w Brazylii był 1-litrowy silnik napędzany benzyną z dodatkiem etanolu o mocy 66 KM.

Co ciekawe, mimo rozpoczęcia produkcji w 2004 roku III generacji Fiata Sieny, jego poprzednia generacja z litrowym silnikiem była produkowana na równi jeszcze przez 2 lata pod nazwą Siena Fire. Nowością był silnik o pojemności 1,4 litra zasilany gazem CNG. Zmiany zewnętrzne uległy dużej zmianie, a nowszy model Linea jest zbliżony stylistycznie do tej generacji Sieny.

Podobnie jak w poprzednio, mimo wprowadzenia na rynek 4. generacji, na równi przez jakiś czas produkowano 3. generację z najmniejszym, 1-litrowym silnikiem. W 2007 roku pojawiła się wcześniej wspomniana IV generacja Fiata Sieny. Rok później wznowiono także jego produkcję w argentyńskim zakładzie. Wersje silnikowe napędzane gazem CNG oraz benzyną z etanolem zostały zachowane, a dodatkowo pojawiła się usportowiona wersja Sporting z silnikiem o pojemności 1,6 litra. Jednostka współpracowała z automatyczną skrzynią biegów Dualogic, a pozostałe silniki przekazywały moc na przednie koła za pośrednictwem skrzyni ręcznej o 5 przełożeniach.

Głównymi konkurentami Fiata Sieny są m.in. Dacia Logan i Volkswagen Polo Sedan.

Fiat Siena - generacje

Fiat Siena I (1996&nbsp-&nbsp2012)

Fiat Siena I (1996 - 2012)

Ikona samochodu

Fiat Siena II (2012 - )

Fiat Siena - powiązane artykuły

Najbrzydsze włoskie samochody. Czy są gorsze od Multipli?

Najbrzydsze włoskie samochody. Czy są gorsze od Multipli?

Że co? Że Włosi projektują brzydkie samochody? Czasem im się uda. Oto dziewięć przykładów, przy czym to wcale nie będzie dziewięć wersji Multipli.

Auta w cenie hulajnogi lub roweru. 10 tanich propozycji z Otomoto

Auta w cenie hulajnogi lub roweru. 10 tanich propozycji z Otomoto

Sprawdziliśmy na Otomoto, co można kupić za około 2 tys. zł. To mniej więcej tyle, ile kosztuje podstawowa nowa hulajnoga elektryczna lub przeciętny rower. Czy da się za tę kwotę kupić pełnoprawne auto? Okazuje się, że tak.

Wojskowe wyprzedaże – używany samochód już za 800 zł

Wojskowe wyprzedaże – używany samochód już za 800 zł

Używanych samochodów w wojsku nie brakuje. Agencja Mienia Wojskowego regularnie organizuje przetargi na pojazdy i sprzęt, które są już niepotrzebne w armii. Wśród ofert nie zabrakło już niemal zapomnianego w Polsce Fiata Siena, a także znacznie bardziej prestiżowego Mercedesa Klasy G.

Wyprzedaż w wojsku - używane auta już za 300 zł

Wyprzedaż w wojsku - używane auta już za 300 zł

Pora na kolejne wojskowe wyprzedaże. Przy okazji czyszczenia magazynów z różnego niepotrzebnego już sprzętu pojawiły się także motoryzacyjne oferty. Prócz piecyków, filtrów do wody, kotwic, łańcuchów czy bosaków nie zabrakło także ciężarówek, autobusów i samochodów osobowych.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech