Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Jaguar X-Type

Jaguar X-Type

Ikona samochodu

Jaguar X-Type to samochód osobowy klasy średniej zaliczany do segmentu premium. Auto zadebiutowało w 2001 roku i pod wieloma względami było rewolucyjne. Po pierwsze był to pierwszy „budżetowy” Jaguar, który po raz pierwszy oferowany był także jako 5-drzwiowe kombi (nie licząc 3-drzwiowego shooting brake'a bazującego na XJS-ie). Oprócz tego, był to też pierwszy Jaguar, którego oferowano z jednostką wysokoprężną.

Konstrukcyjnie Jaguar X-Type bazował na Fordzie Mondeo, jednak czerpał od niego tylko niektóre podzespoły oraz płytę podłogową (CD132). Początkowo oferowano jedynie 4-drzwiowego sedana, a wcześniej wymienione kombi pojawiło się w 2004 roku. Wnętrze obfitowało w materiały dobrej jakości i schludne wykończenie poza jednym elementem – konsolą środkową, która swoim designem i materiałami nie pasowała do charakteru auta. Co ciekawe, za projekt wnętrza odpowiedzialny był Polak – Tadeusz Jelec.

W 2008 roku przeprowadzono facelifting, który nie dość że unowocześnił X-Type'a, to jeszcze upodobnił go do pozostałych modeli marki. Do napędu służyły 6-cylindrowe widlaste silniki benzynowe o pojemności 2.1 (159 KM), 2.5 (197 KM) i 3 litrów (234 KM). Oprócz tego dostępne były także 4-cylindrowe turbodiesle o pojemności 2 oraz 2.2 litra, które generowały w zależności od roku produkcji i modernizacji od 128 do 130 lub od 145 do 155 KM. Napęd kierowany był na przednią lub obie osie za pośrednictwem automatycznej lub manualnej skrzyni o 5 lub 6 przełożeniach.

W 2009 roku zakończono produkcję Jaguara X-Type, a w 2015 roku pojawił się jego następca – model XE.

Jaguar X-Type - generacje

Ikona samochodu

Jaguar X-Type (2001 - 2009)

Jaguar X-Type - powiązane artykuły

20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

Jak wybrać najgorsze samochody ostatniego 25-lecia? To trudne zadanie, a ostateczna decyzja zawsze będzie dla kogoś kontrowersyjna. Mimo to przygotowaliśmy ranking modeli, które naszym zdaniem mogłyby nie istnieć i niczego by to nie zmieniło. To auta, które można uznać nie tylko za nieudane, ale wręcz nieistotne.

Takimi autami jeżdżą gwiazdy programu "Królowe życia"

Takimi autami jeżdżą gwiazdy programu "Królowe życia"

"Królowe życia" to hitowa produkcja TTV, która cieszy się ogromnym zainteresowaniem widzów. Bohaterki i bohaterowie programu nie kryją swego zamiłowania do luksusu i elitarnych towarów. Bez wątpienia można do nich zaliczyć samochody, które rozbudzają wyobraźnię niejednego fana motoryzacji. Czym jeżdżą gwiazdy "Królowych życia"?

Jaguar X-Type 2.0 D - tani wstęp do klasy biznes

Jaguar X-Type 2.0 D - tani wstęp do klasy biznes

Jaguar X-Type to model, który wystawił na próbę najwierniejszych wielbicieli brytyjskiej marki. W 2003 r. wprowadziła ona silniki Diesla, rok później zaś – nadwozie kombi! Gdy dodamy do tego, że pod względem technicznym auto ma sporo wspólnego z Mondeo, zaprezentowanym w 2000 r., to rzeczywiście można mieć obawy o kondycję jednej z najwyżej cenionych marek na świecie

Jaguar E-Type 4.2 - nieporównywalnie ponadczasowy

Jaguar E-Type 4.2 - nieporównywalnie ponadczasowy

Ślady geniuszu autora pierwotnego projektu wciąż da się zauważyć, choć akurat ta wersja Jaguara E-Type’a wygląda trochę, jakby została nadmuchana

Używany Jaguar X-Type - oryginalny kot w rozsądnej cenie

Używany Jaguar X-Type - oryginalny kot w rozsądnej cenie

Na początku nowego millenium Jaguar ruszył na podbój nowego segmentu. Stworzył małą limuzynę i wkroczył na rynek sedanów klasy D premium. X-Type nie narzekał na brak zainteresowania, jednak nigdy nie osiągnął wyników sprzedaży zakładanych przez władze marki. Po 8 latach został wycofany z produkcji. Strata dla rynku pierwotnego oznacza zysk dla klientów z rynku wtórnego. Teraz mogą bowiem kupić prestiżowe, tanie i oryginalne auto.

Niedocenione: Jaguar X-Type - tani drapieżnik

Niedocenione: Jaguar X-Type - tani drapieżnik

Co najmniej 20 egzemplarzy Jaguara X-Type obserwowanych podczas jednej podróży przez pół Polski może zaskakiwać. Czyżby niegdyś wyrafinowany drapieżnik dał się w Polsce udomowić, by nie powiedzieć: przekształcić w zwyczajnego dachowca? Oby nie, chociaż fakt, że spośród charakterystycznych samochodów więcej było tylko Skód Superb, daje do myślenia.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test