Compass, kompaktowy SUV w ofercie amerykańskiej marki, pojawił się wraz z bliźniaczym Patriotem w 2007 roku. Pod względem technicznym są to te same konstrukcje, różniące się jednak stylistyką nadwozia. Podczas gdy Patriot zachowuje nieco surowy, kanciasty wygląd, Compass ma trafiać do klientów poszukujących nieco łagodniejszych i opływowych kształtów.
Pierwszy z tego rodzeństwa drobnym modyfikacjom został poddany już kilka miesięcy temu, teraz przyszedł czas na drugi model – w jego przypadku wprowadzone zmiany, zwłaszcza w nadwoziu, mają znacznie większy zakres.
Na pierwszy rzut oka widać, że inspiracją dla projektantów modelu był topowy SUV w gamie Jeepa, czyli Grand Cherokee. Podobny jest układ świateł i potężny, 7-żeberkowy grill (znak rozpoznawczy marki), a także kształt pokrywy silnika. Dodano również nowe osłony progowe i pod zderzakami, zabezpieczające auto podczas jazdy w terenie i w trudnych warunkach pogodowych, oraz bardziej subtelne relingi dachowe.
W modelu zastosowano nowe, wydajniejsze reflektory oraz projekcyjne światła przeciwmgielne. W lampach tylnych wykorzystano diody LED. Standardem mają być 17-calowe felgi aluminiowe (18-calowe w wersjach Limited).
Gruntowne zmiany we wnętrzu objęły m.in. nowe, wysokiej jakości materiały wykończeniowe, obicia drzwi, centralny podłokietnik, kierownicę ze zintegrowanymi przyciskami do obsługi systemu audio, tempomatu oraz telefonu komórkowego i wzory tapicerek wraz z dostępnymi opcjonalnie profilowanymi przednimi siedzeniami kubełkowymi.
W wyposażeniu modelu (zależnie od wersji) mogą znaleźć się m.in.: system audio z wyjściami AUX i USB pozwalającymi na podłączenie zewnętrznych odtwarzaczy muzycznych, elektrycznie otwierany szyberdach, podświetlane uchwyty na napoje, system bezkluczykowego dostępu do auta, klimatyzacja, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, nawigacja oraz liczne układy podnoszące bezpieczeństwo podróżowania zarówno na trasie, jak i w terenie, w tym komplet poduszek powietrznych, ABS, ESP, systemy zapobiegające dachowaniu oraz wspomagania ruszania pod górę (Hill Start Assist).
Model oferowany będzie z jednym z trzech rodzajów układu jezdnego: z napędem na przód, 4x4 Freedom Drive I lub 4x4 z zaawansowaną konstrukcją Freedom Drive II Off-Road, zapewniającą swobodę przemieszczania się nawet w bardzo trudnym terenie.
Na rynku amerykańskim nowy Compass dostępny będzie z benzynowym silnikiem o poj. 2,0 l i mocy 158 KM lub ze 172-konną jednostką 2.4. Do przeniesienia momentu wykorzysta 5-biegowe przekładnie manualne lub bezstopniową CVT. W Europie oferta zostanie wzbogacona o silnik wysokoprężny 2,2 l o mocy 163 KM (tylko w tej wersji model dostępny będzie w Polsce).