PEUGEOT 208

PEUGEOT 208

Młody lew. Po 7 latach bardzo popularny Peugeot 208 doczekał się drugiej generacji. Następca wygląda jeszcze zadziorniej. Pięciodrzwiowy hatchback (zrezygnowano z odmiany 3d) wyróżnia się nieco innymi proporcjami, a także atrakcyjnymi detalami, np. ledowymi „pazurami” z przodu (jak w flagowym 508), lakierowanymi na czarno nadkolami oraz tylnymi lampami, połączonymi ozdobną listwą. Odważnie zaprojektowano nie tylko nadwozie, lecz także środek pojazdu. Nowe 208 otrzymało kolejną wersję tzw. i-Cockpitu. Efektowne cyfrowe zegary znajdują się nad małą, grubą kierownicą. Większością funkcji steruje się na ekranie dotykowym (w najwyższej wersji ma przekątną 10˝). Do napędu przewidziano trzy silniki benzynowe PureTech – wszystkie o poj. 1,2 litra i mocy wynoszącej odpowiednio: 75 (bez turbo), 102 oraz 130 KM. W środkowym wariancie 8-stopniowy „automat” jest dostępny w opcji, w najwyższym – seryjny. W palecie pozostawiono silnik Diesla (1.5/102 KM). Na tym nie koniec. Nowością jest całkowicie elektryczna wersja o mocy 136 KM. Bezemisyjne 208 przyspiesza do „setki” w 8,1 s i może przejechać na pełnej baterii (50 kWh) do 350 km (wg cyklu WLTP). Co istotne, baterię umieszczono w podłodze, więc wielkość kabiny pozostała bez zmian. Nowa „208-ka” wyróżnia się także systemami asystującymi znanymi z modeli z wyższych klas, np. w pełni adaptacyjnym tempomatem.

Wersje modelu PEUGEOT 208

Katalog Samochodów Auto Świat