VOLVO S90

VOLVO S90

Niemal 5 metrów długości, prawie 2 tony masy własnej, a do tego szykowna stylistyka i bogactwo systemów wpływających na bezpieczeństwo – takimi cechami mogą popisać się dwa flagowe modele w palecie Volvo. Pod nazwą „S90” kryje się sedan, a „V90” – kombi. Oba wykorzystują platformę SPA i są wytwarzane w fabryce Daquing, na północy Chin. Paleta silników obu aut jest identyczna i składa się zarówno z jednostek Diesla, motorów benzynowych, a także hybrydy typu plug-in. Kto oczekuje, że pod maską znajdzie potężne jednostki V6 czy V8, ten może być nieco zawiedziony – wszystkie silniki mają cztery cylindry i pojemność 2.0. Motory wysokoprężne z oznaczeniem „D3” i „D4” oraz benzyniaki T4 i T5 w sedanie to wyłącznie przednionapędowe wersje. W kombi do wymienionych odmian silnika Diesla możliwe jest dokupienie napędu AWD (9600-11 300 zł). Napęd 4x4 w obu modelach jest seryjny w topowych wersjach D5, T6 i hybrydzie T8. Zdecydowana większość wariantów silnikowych standardowo współpracuje ze skrzynią automatyczną. Manualna przekładnia możliwa jest tylko z przednim napędem w wersjach D3 (oba modele) i D4 (tylko w V90). Do wybranych silników można dokupić tuning Polestara – koszt: 4500 zł.

Wersje modelu VOLVO S90

Katalog Samochodów Auto Świat