Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Mercedes Vito

Mercedes Vito

Ikona samochodu

Mercedes-Benz Vito to samochód osobowo-dostawczy produkowany przez niemiecką markę. Auto zadebiutowało w 1996 roku zastępując model MB 100 i miało oznaczenie wewnętrzne W638.

Tak naprawdę nazwa auta zależała od przeznaczenia, bowiem oficjalnie „Vito” (nazwa pochodzi od hiszpańskiego miasta w którym był produkowany - Vitoria) było nazwą da dostawczej wersji, a klasa V – dla osobowej. Pojazd został zbudowany na płycie podłogowej Volkswagen T4. Największym mankamentem Vito było bardzo kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne. Niektórzy uważali, że auto korodowało już stojąc jeszcze na placu i czekając na nowego właściciela. Również odmiana dostawcza miała kilka różnych wersji i w zależności od nich, miała od 2,5 do 4,8 m3 przestrzeni ładunkowej oraz tonę ładowności. Osobowy van mógł z kolei pomieścić do 8 osób.

W roku debiutu auto otrzymało tytuł Van of the Year, natomiast już po 3 latach przeszło facelifting, choć zmiany były bardzo symboliczne.

Pod maską w dużej mierze pracowały diesle, a jedynymi benzyniakami były 2- oraz 2,8-litrowe silniki o mocy 120 i 174 KM. W przypadku tego drugiego, jednostka VR6 pochodziła od Volkswagena. Wśród motorów o zapłonie samoczynnym do wyboru były jednostki 2-, 2,2- oraz 2,3 litrowe. Dysponowały one mocą od 80 do 150 KM.

W 2003 roku na rynku pojawiła się II generacja Vito (W639). Choć sylwetka auta nie uległa większej zmianie, to stylistycznie auto nabrało nowoczesnego i dynamicznego wyglądu. Poprawiono nieco zabezpieczenie antykorozyjne, lecz wciąż auto miało poważny problem z „rudą”. Bardziej luksusowa odmiana osobowa nosiła tym razem nazwę Viano. Auto występowało w różnych wersjach nadwoziowych oraz miała różne rozstawy osi.

Dużą zmianą było zastąpienie napędu na przednie koła, napędem na tylną oś. Opcjonalnie pojawił się także napęd AWD. Poza wersją towarową i osobową, dostępny był także furgon towarowy oraz odmiana z wysokim dachem. 2 lata po rozpoczęciu produkcji, auto kolejny raz otrzymało tytuł Van of the Year.

W 2010 roku Vito przeszło facelifting obejmujący zmianę m.in. świateł, zderzaków oraz błotników. Oprócz tego wprowadzono do oferty silniki benzynowe, które wcześniej zostały wyparte przez diesle. Benzyniaki miały pojemność (aż) 3,2 lub 3,5 litra i moc od 190 do 258 KM. Silniki wysokoprężne z kolei miały pojemność 2,2 lub 3 litrów. W pierwszym przypadku generowały 95, 136 163 KM. W przypadku większego silnika, auto miało 224 KM. Wśród skrzyń przekładniowych do wyboru był 5-stopniowy automat lub 6-biegowy manual.

W 2014 roku zaprezentowano III generację Vito. Stylistycznie auto nawiązuje do osobowych i bardziej luksusowych modeli Mercedesa. W porównaniu o osobowej (i ekskluzywnej) klasy V, Vito ma nielakierowane zderzaki a wewnątrz otrzymał skromniejszą deskę rozdzielczą.

Auto może występować w 3 różnych wersjach Tourer, Furgon oraz Mixto, a każda z nich może mieć 3 różne rozstawy osi. Pod maską znalazły się wyłącznie silniki diesla o pojemności 1,6 oraz 2,1 litra. Dysponują one odpowiednio mocą 88 lub 114 KM oraz 136, 163 lub 190 KM. Co ciekawe, w zależności od wersji silnikowej, auto może mieć napęd na przednie, tylne lub wszystkie koła. Wśród skrzyń przekładniowych do wyboru jest 6-biegowa przekładnia manualna oraz 7-stopniowy automat. Ładowność auta wynosi nawet do 1,3 tony.

Mercedes Vito - generacje

Ikona samochodu

Mercedes Vito I W638 (1996 - 2003)

Ikona samochodu

Mercedes Vito II W639 (2003 - 2014)

Ikona samochodu

Mercedes Vito III (2014 - )

Mercedes Vito - powiązane artykuły

Straż Graniczna z Medyki nie wypuściła Mercedesa. Szukał go Interpol

Straż Graniczna z Medyki nie wypuściła Mercedesa. Szukał go Interpol

Skradziony w Niemczech samochód, warty 110 tys. zł, zatrzymali strażnicy graniczni na przejściu granicznym w Medyce (Podkarpackie). Auto figuruje w bazie SIS i jest poszukiwane przez Interpol.

Te auta prawie zniszczyły renomę Mercedesa

Te auta prawie zniszczyły renomę Mercedesa

Niemożliwa do opanowania rdza, a później problemy z hamulcami: lata 90. i początek nowego tysiąclecia nie były dla Mercedesa łatwym okresem. Wizerunek aut z gwiazdą został mocno nadszarpnięty, z czego skrupulatnie skorzystała konkurencja. Odbudowywanie pozycji zajęło Stuttgartowi sporo czasu.

10 najlepszych aut w testach na dystansie 100 tys. km!

10 najlepszych aut w testach na dystansie 100 tys. km!

Oto najlepsi z najlepszych, czyli czołowa dziesiątka samochodów, które uczestniczyły w naszym wymagającym sprawdzianie trwałości na dystansie 100 tys. km (niekiedy nawet większym) i zaliczyły go brawurowo!

Przegląd rynku samochodów elektrycznych

Przegląd rynku samochodów elektrycznych

Oferta elektryków dostępnych w Polsce szybko się powiększa i sięga blisko 60 modeli. Zebraliśmy kluczowe dane o dostępnych osobowych samochodach elektrycznych

Profesjonaliści - auta dostawcze o DMC do 3,5 tony

Profesjonaliści - auta dostawcze o DMC do 3,5 tony

Są różnej wielkości, ale jedną cechę mają wspólną - stworzono je do ciężkiej pracy. Przedstawiamy ofertę dostępnych na polskim rynku samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.

Mercedes eVito Tourer – pod prąd trendom

Mercedes eVito Tourer – pod prąd trendom

Mercedes eVito Tourer ma być dowodem na to, że w klasie dużych vanów zbudowanych na bazie modeli dostawczych napęd elektryczny może zastąpić silniki wysokoprężne. To o tyle istotne, że w przeważającej części auta tego typu kupowane są właśnie z jednostkami Diesla. W naszym teście sprawdzamy, jak na co dzień spisuje się taki samochód z elektrycznym napędem.

Auta bez ściemy - Jeep Wrangler kontra Mercedes Vito. Witamy w oparach absurdu

Auta bez ściemy - Jeep Wrangler kontra Mercedes Vito. Witamy w oparach absurdu

Służba Ochrony Państwa - kupuje nowe auta za ponad 5,5 mln zł

Służba Ochrony Państwa - kupuje nowe auta za ponad 5,5 mln zł

Pora na kolejne nowe samochody dla Służby Ochrony Państwa. W ciągu kilku najbliższych miesięcy flota SOP powiększy się aż o 25 nowych aut. O zamówienie rywalizują nie tylko marki premium, do dużego przetargu zgłosiły się bowiem: BMW, Hyundai, MAN, Mercedes, Opel, Skoda oraz Volkswagen.

Euro NCAP - nie wszystkie auta dostawcze są należycie bezpieczne

Euro NCAP - nie wszystkie auta dostawcze są należycie bezpieczne

Wystarczyło sięgnąć po najnowszą procedurę badań, by okazało się, że nie wszystkie z najpopularniejszych w Europie aut dostawczych są godne polecenia pod względem bezpieczeństwa. Spośród 19 przebadanych modeli wytypowano 5, których zakup nie jest obecnie zalecany przez Euro NCAP.

Mercedesy Vito i klasy V mogą „gubić” paliwo - akcja serwisowa

Mercedesy Vito i klasy V mogą „gubić” paliwo - akcja serwisowa

Mercedes Vito oraz pokrewna klasa V mogą mieć groźne wycieki paliwa. W Polsce jest blisko tysiąc wadliwych egzemplarzy tych modeli wezwanych do serwisów.

Test zderzeniowy załadowanego dostawczaka - czy kierowca ma szansę przeżyć?

Test zderzeniowy załadowanego dostawczaka - czy kierowca ma szansę przeżyć?

Co może się stać, gdy samochodem dostawczym z prędkością 50 km/h uderzymy w betonową ścianę? Zdeformowany przód, a we wnętrzu jadący wpadają w otwierające się poduszki powietrzne. Jest szansa, że przy takiej kolizji wyjdą bez szwanku. Jednak test, przeprowadzony przez szwajcarską organizację DTC, pokazuje, że sytuacja zmienia się diametralnie, gdy transportujemy ciężki ładunek.

Mercedes Vito – gruntowna aktualizacja

Mercedes Vito – gruntowna aktualizacja

Po sześciu latach jeszcze za wcześnie na zupełnie nowy model, ale już najwyższy czas na kompleksową modernizację, a także na... elektryczną wersję o wydłużonym zasięgu. Mercedes odświeża jeden ze swoich najpopularniejszych modeli użytkowych

Mercedes eVito – pierwszy krok do elektromobilności

Mercedes eVito – pierwszy krok do elektromobilności

Lubię samochody elektryczne. To fakt. Jeżdżą przyjemnie, bo cicho i z przyspieszeniami wciskającymi w fotel. Nawet te niezbyt mocne. Tyle że pojazdy dostawcze, jak Mercedes eVito, to nie są samochody, które mają dawać frajdę z jazdy. Mają być niezawodne, tanie i użyteczne. Czy elektryczny Vito spełnia te kryteria?

Mercedes Vito Tourer – skromnie, ale godnie – TEST

Mercedes Vito Tourer – skromnie, ale godnie – TEST

Mercedes Vito Tourer to nie tylko bus do przewożenia pracowników na plac budowy. Po odpowiednim doposażeniu, Mercedes Vito Tourer może służyć także jako pojemne auto rodzinno-wielozadaniowe, czyli alternatywa dużo droższej V-klasy. Oczywiście, to nie ten poziom komfortu, który oferuje V-klasa.

Do policji trafiło 65 nowych radiowozów - cześć z nich do drogówki

Do policji trafiło 65 nowych radiowozów - cześć z nich do drogówki

Policja otrzymała 65 nowych radiowozów. Wśród nowych nabytków znajdują się auta marek Kia, Mercedes, Opel i Hyundai. Nowoczesne pojazdy zostały zakupione w związku z potrzebami zabezpieczenia szczytu klimatycznego COP24, ale później trafią do zwykłej służby na polskich drogach.

Elektryczne Mercedesy Vito i Sprinter w Polsce od 2019 r.

Elektryczne Mercedesy Vito i Sprinter w Polsce od 2019 r.

Dwa elektryczne dostawczaki Mercedesa - eVito i eSprinter - pojawią się w sprzedaży w Polsce w drugiej połowie 2019 roku.

Mercedes Vito Furgon 111 CDI - wąsy pana Witolda | TEST

Mercedes Vito Furgon 111 CDI - wąsy pana Witolda | TEST

Setki, a właściwie tysiące Mercedesów Vito wszystkich generacji dzielnie przemierza miliony kilometrów polskich dróg, przewożąc tony ładunków. Najnowsza generacja dostawczego Mercedesa robi to oszczędnie, bez kopcenia z rury wydechowej i na dodatek dając kierowcy całkiem niezły komfort. Co sądzimy o nowym Vito w bardzo pragmatycznej, 114-konnej wersji? Oto nasze wrażenia z tygodniowego testu.

Mercedes Vito Marco Polo Activity – tańsza alternatywa | TEST

Mercedes Vito Marco Polo Activity – tańsza alternatywa | TEST

Wiecie, co to jest Mercedes Marco Polo? Jeśli nie interesujecie się samochodowym włóczęgostwem to pewnie nie. Otóż Marco Polo to od wielu lat synonim pojazdu, dzięki któremu sporo zaoszczędzimy na hotelach. W wersji Activity to także wóz dostępny za relatywnie nieduże pieniądze.

Mercedes Vito 116 CDI: Idealny na wakacyjne wojaże

Mercedes Vito 116 CDI: Idealny na wakacyjne wojaże

Jeśli wydaje się Wam, że mając kompaktowego vana lub SUV-a w wersji 7-osobowej jesteście w stanie wyjechać na wakacje z kompletem pasażerów i w dodatku pomieścić ich wakacyjne bagaże to się grubo mylicie. Owszem podróżnych może i uda się upchnąć (dorośli siedzący w trzecim rzędzie już po 50 km będą narzekali na niewygodę), ale z walizkami będzie duży problem, nawet jeśli zaopatrzymy się w boks dachowy.

Mercedes Vito - bus dla wygodnickich... kierowców | TEST

Mercedes Vito - bus dla wygodnickich... kierowców | TEST

Mercedes Vito nie budzi w Polsce dobrych skojarzeń za sprawą nie najlepszej, delikatnie mówiąc, ochrony antykorozyjnej starszych wersji tego modelu. Aktualne Vito ma jednak nadwozie zabezpieczone przed korozją, można też wybierać – inaczej niż w poprzedniej generacji modelu – pomiędzy wersją przednio- i tylnonapędową. Nie ma zatem największych wad poprzednich Vito. A co jest?
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test