Podczas wypełnionego testami samochodowymi weekendu, jurorzy poddali próbom 20 pojazdów. Wśród nich było dziesięć samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej 3 t i dziesięć o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 t, co oznacza, że dokładnym badaniom poddano niemal wszystkie modele znajdujące się w powszechnym użytkowaniu w Niemczech.

Podobnie jak w przypadku poprzednich testów, w pierwszym dniu zorganizowano test stacjonarny, który skoncentrował się w szczególności na kabinie kierowcy oraz przestrzeni ładunkowej. Ocenie poddano między innymi wejście do pojazdu, łatwość użytkowania oraz możliwości przewożenia ładunku, a także ładowność, masę ciągnionej przyczepy oraz pojemność przestrzeni ładunkowej. Oba samochody dostawcze Mercedesa okazały się najlepsze w wymienionych kategoriach, przy czym kabina Vito została szczególnie wysoko oceniona pod względem jakości i wykończenia fotela kierowcy oraz wskaźników i przyrządów sterujących. Jeśli chodzi o przestrzeń ładunkową, model ten również uzyskał wysokie oceny za możliwości mocowania ładunku i - po raz kolejny - za jakość i wykończenie.

W drugim dniu odbyły się praktyczne jazdy próbne. Testujący kierowcy pokonali każdym z pojazdów ustaloną trasę, oceniając pracę silnika, właściwości jezdne, aspekty bezpieczeństwa, łatwość w eksploatacji oraz stosunek ceny do korzyści poszczególnych modeli. W tej kategorii Vito uzyskał wysokie noty pod względem bezpieczeństwa jazdy, pokonywania zakrętów, stabilności, elementów bezpieczeństwa oraz jakości wykończenia. Podobnie wysoko oceniono mocne strony Sprintera, który spotkał się ze szczególnym uznaniem pod względem elementów bezpieczeństwa, wykończenia, jakości oraz bezpieczeństwa jazdy, ale także długości okresów międzyprzeglądowych i częstotliwości wymiany oleju.

Niemieckie nagrody dla pojazdów użytkowych, które są przyznawane co 2 lata przez wydawnictwo Holzmann pod patronatem Federalnego Ministra Transportu, zbiegają się w czasie z Międzynarodowym Salonem Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze. W bieżącym roku wręczy je 24 września prof. Bernd Gottschalk, Prezes Stowarzyszenia Niemieckich Producentów Samochodów (VDA).