Jednocześnie jury złożone z dziennikarzy specjalistów z wielu krajów zauważyło, że Vito spełnia wszelkie wymagania stawiane samochodom dostawczym. Doceniono także fakt, że oferta modeli została istotnie poszerzona w porównaniu do poprzedniej wersji. Obecnie klienci mogą wybierać wśród trzech różnych długości nadwozia, dwóch wysokości dachu oraz całej gamy silników o mocy od 65 kW do 218 kW.

Pozwala to praktycznie każdemu nabywcy znaleźć pojazd dokładnie odpowiadający profilowi użytkownika, stwierdził Peter Wiemann, przewodniczący "Jury Międzynarodowego Konkursu Van of the Year", w trakcie ceremonii wręczenia nagrody zorganizowanej podczas Międzynarodowego Salonu Pojazdów Użytkowych (IAA) w Hanowerze. Co więcej, kontynuował przewodniczący, Vito posiada jedną z najlepiej funkcjonujących sieci serwisowych.

Pierwsze generacja Mercedes-Benz Vito, po wprowadzeniu na rynek w roku 1996, także została wyróżniona corocznie przyznawanym tytułem "Van of the Year". Druga wersja tego udanego pojazdu została po raz pierwszy zaprezentowana w zeszłym roku i cieszy się ogromną popularnością nie tylko dzięki szerokiej gamie dostępnych modeli. W pierwszej połowie roku 2004 sprzedano więcej pojazdów Vito i jego bliskiego krewniaka, Viano, niż w tym samym okresie w latach poprzednich.

Oprócz prestiżowej nagrody "Van of the Year 2005" samochody dostawcze Mercedes-Benz otrzymały także trzy kolejne tytuły na Międzynarodowym Salonie Pojazdów Użytkowych w roku 2004. Po pierwsze, Vito zdobył "Nagrodę dla Pojazdów Użytkowych 2004/ 2005" w kategorii samochodów dostawczych do 3 ton DMC, przyznawany przez Niemieckie Stowarzyszenie Rzemieślników. Po drugie, głosy tej samej grupy docelowej sprawiły, że Mercedes-Benz Sprinter zajął pierwsze miejsce w kategorii do 3,5 tony DMC. I wreszcie, także w kategorii do 3,5 tony, czytelnicy niemieckiego magazynu poświęconego sektorowi piekarniczemu "Back Journal" uznali model Sprinter "Samochodem Dostawczym Roku Przemysłu Piekarniczego".