Do tej pory zwolennicy jednostek wysokoprężnych mogli wybrać podstawowe Mini One D z silnikiem 1.6 o mocy 90 KM lub jego mocniejszą odmianę 112-konną w Mini Cooper D. Teraz dla bardziej dynamicznych i oszczędnych kierowców przygotowano 2-litrowego turbodiesla, generującego 143 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy 305 Nm jest już dostępny od 1750 do 2700 obr./min.
Nowy model wyposażony jest standardowo z 6-przełożeniową skrzynią biegów. W opcji dostępny jest 6-stopniowy „automat”. Mini z 2-litrowym turbodieslem pod maską przyspiesza do 100 km/h w czasie 8,1 s, a najcięższy Countryman z napędem ALL4 w 9,4 s. Średnie spalanie według producenta wynosi od 4,3 do 4,9 l/100 km.
Mini Cooper SD jako najmocniejszy wariant w gamie wysokoprężnej, tak jak benzynowy Mini Cooper S, posiadaprzedni zderzak z większymi wlotami powietrza i dodatkowy wlot na masce, podwójne zakończenie wydechu na środku zderzaka oraz spojler dachowy.
Mini, Mini Cabrio, Clubman i Countryman w wersji Cooper SD trafią do sprzedaży na wiosnę.