Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Mini One

Mini One

Ikona samochodu

MINI One jest 3-drzwiowym hatchbackiem produkowanym przez koncern BMW. Od kiedy w 2000 roku bawarska marka wykupiła od Rovera prawa do marki MINI, Niemcy postanowili „reanimować” kultowy model zachowując jego charakter. I tak powstało niewielkie, desingerskie i stylowe autko z brytyjskimi genami.

Na pierwszy rzut oka widać, iż auto jest następcą legendarnego Mini Coopera. Niestety mimo ładnego nadwozia, przez wielu auto było określane jako nieudana podróbka i profanacja. Mimo wszystko One szybko zyskało popularność i pomimo dość wysokiej ceny, sprzedawało się bardzo dobrze. Dzięki szerokiej możliwości personalizacji auto, chętnie kupowali je młodzi, chcąc się wyróżnić z tłumu. Środek został zaprojektowany w nowatorski i lifestylowy sposób, jednak miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie jest zdecydowanie za mało. To samo można powiedzieć o bagażniku, którego pojemność wynosi zaledwie 160 litrów.

Charakterystyczne dla MINI jest okrągły prędkościomierz umieszczony pośrodku deski rozdzielczej – niestety takie rozwiązanie, choć ciekawie wygląda, jest kompletnie niepraktyczne.

Jeśli chodzi o napęd, to pod maską One znajdował się na początku tylko jeden, 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 90 KM oraz jeden diesel o tej samej mocy co benzyniak, lecz pojemności 1,4 litra. Bowiem mocniejsze odmiany dostępne były w modelach Cooper, Cooper S oraz John Cooper Works. Przednia oś była napędzana za pośrednictwem 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej bądź przekładni automatycznej o 6 przełożeniach.

Gdy w 2004 roku przeprowadzono lifting, oprócz zmian stylistycznych, doczekano się także dodatkowych jednostek o zapłonie iskrowym. Miały one pojemność 1,4 litra i rozwijały one 75 lub 95 KM.

W 2007 roku na rynek wprowadzono II generację MINI One. Auto w stosunku do poprzednika nieznacznie urosło oraz przeszło niezauważalne dla laika zmiany stylistyczne. Jednak dla miłośników marki, pojazd zmienił się diametralnie. Zmodernizowano m.in. reflektory, grill a także tylne lampy. Wewnątrz zmiany również są jedynie kosmetyczne, charakterystyczny prędkościomierz zachował swoje miejsce (i niepraktyczność). Dzięki wydłużeniu, skorzystają na tym nie tylko osoby podróżujące w II rzędzie, lecz także bagażnik, którego pojemność wzrosła o 10 litrów.

Pod maską zachowano w większości jednostki napędowe. 90-konny benzyniak pozostał w ofercie, a wśród diesli do wyboru były 1,4-litrowe silniki o mocy 75 lub 88 KM. Dostępne były skrzynie zarówno automatyczne jak i manualne o 6 przełożeniach. Moc trafiała na przednią oś.

W 2013 roku zaprezentowano III generację kultowego MINI, a jego produkcja ruszyła rok później. Stylistycznie auto uległo dosyć dużej zmianie – zdecydowanie urosło, a co bardziej złośliwi, określali samochód jakby przeszedł „nieudaną operację wstrzyknięcia botoksu” Niestety przez zwiększenie wymiarów, auto straciło nieco swojego uroku „małego gokarta”, lecz wciąż na pierwszy rzut oka widać, ze to MINI. Wnętrze przeszło znaczącą metamorfozę – prędkościomierz w końcu przeniesiono za kierownicę.

Nowością było także zaprezentowanie 5-drzwiowej odmiany. Wersja ta wyróżniała się także zwiększonym rozstawem osi (o 7 cm) oraz długością (o 16 cm) w stosunku do wersji 3-drzwiowej. Co za ty idzie, zwiększyła się także przestrzeń na tylnej kanapie oraz pojemność bagażnika – o 67 litry.

Pod maską znalazły się nowe, 3-cylindrowe silniki konstrukcji BMW. Zarówno benzyniak, jak i diesel miały 3 cylindry. W pierwszym przypadku mieliśmy do czynienia z 1,2- oraz 1,5-litrową jednostką o mocy odpowiednio 75 i 136 KM. Silnik wysokoprężny rozwijał 116 KM z 1,5 litra pojemności skokowej. Moc była przekazywana na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub automatycznej.

Mini One - generacje

Ikona samochodu

Mini One I (2000 - 2006)

Ikona samochodu

Mini One II (2006 - 2013)

Ikona samochodu

Mini One III (2013 - )

Mini One - powiązane artykuły

Używane MINI - stylowe, ale czy warto je kupić?

Używane MINI - stylowe, ale czy warto je kupić?

Pierwsza generacja nowożytnego MINI miała swoje bolączki, ale dopiero druga na tyle mocno dała się niektórym we znaki, że dziś część osób na dźwięk słowa "MINI" dostaje białej gorączki. Na szczęście trzecia odsłona tego modelu wyszła konstruktorom dużo, dużo lepiej – jakość znacząco wzrosła, liczba usterek mocno spadła.
Ford Fiesta kontra Hyundai i20, Nissan Micra i Mini - szukamy najlepszego miejskiego auta

Ford Fiesta kontra Hyundai i20, Nissan Micra i Mini - szukamy najlepszego miejskiego auta

To menu wcale nie jest nudne – zdziwicie się, jak różnie może smakować sto koni mechanicznych, bo każdy z producentów ma na to swoją recepturę. Zaraz sprawdzimy, która z nich jest najbardziej przekonująca!
Mini One First 5d - Przepustka do świata Mini

Mini One First 5d - Przepustka do świata Mini

Od marca 2015 w palecie silnikowej najnowszej generacji MINI pojawi si? MINI One First 5D, co oznacza, ?e 5-drzwiowa odmiana nadwoziowa będzie dostępna w 7 wariantach silnikowych, tak samo, jak odmiana klasyczna, 3-drzwiowa.
Ryzykowne auta na literę M (2 część)

Ryzykowne auta na literę M (2 część)

Kilka dni temu opublikowaliśmy pierwszą część ryzykownych aut na literę M – mogliście przeczytać o awaryjnych modelach Mazdy i Mercedesa. W drugiej części opisujemy usterkowe wersje Mini i Mitsubishi. Obie marki cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku, ale głównie wśród miłośników obu marek.
Ryzykowne auta na literę M (2 część) - zdjęcia

Ryzykowne auta na literę M (2 część) - zdjęcia

Kilka dni temu opublikowaliśmy pierwszą część ryzykownych aut na literę M – mogliście przeczytać o awaryjnych modelach Mazdy i Mercedesa. W drugiej części opisujemy usterkowe wersje Mini i Mitsubishi.
Trzy cylindry w Mini i BMW

Trzy cylindry w Mini i BMW

Producent potwierdził oficjalnie informacje, że przyszła generacja Mini otrzyma trzycylindrowe silniki. Będą one także wykorzystywane do niektórych modeli BMW.
John Cooper Works GP: prawdziwe Mini

John Cooper Works GP: prawdziwe Mini

Dwa sportowe fotele, 218 KM mocy, gwintowane zawieszenie, 17-calowe obręcze kół, opony typu semi slick, pakiet aerodynamiczny – oto cechy szczególne najszybszego fabrycznego Mini w historii. Nazywa się John Cooper Works GP i potrafi przejechać Północną Pętlę toru Nurburgring w czasie 8 minut i 23 sekund
Alfa Romeo MiTo kontra Mini Cooper S: małe, drogie, a cieszą!

Alfa Romeo MiTo kontra Mini Cooper S: małe, drogie, a cieszą!

Alfa Romeo MiTo 1.4 TB oraz Mini Cooper S 1.6 T są stylowe oraz szybkie, ale też niezbyt praktyczne i droższe w utrzymaniu od większości rywali z segmentu B. A jak nasi bohaterowie wypadają pod względem trwałości?
Alfa Romeo MiTo kontra Mini Cooper S: małe, drogie, a cieszą! - zdjęcia

Alfa Romeo MiTo kontra Mini Cooper S: małe, drogie, a cieszą! - zdjęcia

Alfa Romeo MiTo 1.4 TB oraz Mini Cooper S 1.
Zabytkowe Mini: piekielne pudełko z Longbridge

Zabytkowe Mini: piekielne pudełko z Longbridge

Idea niewielkiego samochodu o przestronnym wnętrzu narodziła się na kawiarnianej serwetce. Mini stało się najpopularniejszym brytyjskim samochodem wszech czasów i odniosło wielkie sukcesy w rajdach
Opel Adam kontra Mini One i Fiat 500: porównanie eleganckich mieszczuchów

Opel Adam kontra Mini One i Fiat 500: porównanie eleganckich mieszczuchów

Opel modelem Adam dołączył do elitarnego grona producentów małych lifestyle’owych aut. Podczas pierwszej przejażdżki porównujemy go z parą maluchów retro, które złamały serce już niejednej damie – Fiatem 500 i Mini One
Limitowane Mini na Olimpiadę

Limitowane Mini na Olimpiadę

Mini wprowadza limitowaną edycję z okazji London 2012 Olympic Games, wersja ta będzie bazowała na trzydrzwiowym Mini
Lancia Ypsilon kontra Mini One Clubman i Citroen C3: czyli, wielkie wejście  w małym formacie

Lancia Ypsilon kontra Mini One Clubman i Citroen C3: czyli, wielkie wejście w małym formacie

Lancia się nie poddaje. Ypsilon próbuje odzyskać znaczącą pozycję w klasie prestiżowych maluchów. Czy ma szanse na sukces? Oto porównanie stylowej „włoszki” z Citroënem C3 oraz Mini One Clubmanem
Modne, mocne maluchy: Citroen DS3 THP 150 kontra Abarth 500 i Mini Cooper

Modne, mocne maluchy: Citroen DS3 THP 150 kontra Abarth 500 i Mini Cooper

Rzym, najlepsi eksperci motoryzacyjni z całego świata testują bezczelne, szybkie i fotogeniczne maluchy
Mini z mocniejszym dieslem

Mini z mocniejszym dieslem

Dobra wiadomość dla wszystkich, którzy uważali, że diesle w Mini są za słabe. Oferta silników wysokoprężnych właśnie się powiększa o mocniejszą odmianę SD, która będzie dostępna we wszystkich modelach marki
Mini Cooper S Cabrio: Zadziorny i bez dachu

Mini Cooper S Cabrio: Zadziorny i bez dachu

Nasze celebrytki powinny chwycić portfel i biec co sił w nogach do salonów Mini. W ofercie brytyjskiego producenta pojawiła się właśnie nowa wersja nadwoziowa kultowego modelu. Teraz dzięki otwieranemu dachowi blask naszych gwiazd będzie z pewnością lepiej widoczny - oto Mini Cooper S Cabrio.
Mini John Cooper Works 1.6 - Gokart po tuningu

Mini John Cooper Works 1.6 - Gokart po tuningu

Kultowe Mini trafiło w ręce fabrycznego tunera – firmy John Cooper Works. Efekty prac widoczne są nie tylko na zewnątrz pojazdu, lecz przede wszystkim pod maską. W wersji JCW ten mały pojazd ma silnik 1.6 o mocy aż 211 KM. To jedno z najmocniejszych seryjnych aut segmentu B.
Audi A1 kontra Alfa Romeo Mito, Mini Cooper - Pierwsze porównanie małych uwodzicieli

Audi A1 kontra Alfa Romeo Mito, Mini Cooper - Pierwsze porównanie małych uwodzicieli

Kobiety i samochody – zazwyczaj staraliśmy się omijać ten dość ryzykowny temat (no, może z kilkoma wyjątkami). Wpływ określonych aut na tę lub inną płeć jest tak niebezpieczny, jak pocałunek z.
Uwaga Mini Cooper może oparzyć nogi!

Uwaga Mini Cooper może oparzyć nogi!

Właściciele Mini Cooperów S z lat 2007–2008 muszą liczyć się z ponad planową wizytą w serwisie. Wszystko przez umieszczoną centralnie, wystającą nieco po za obrys zderzaka końcówkę układu wydechowego.
Alfa MiTo kontra Mini One  - O czym marzą kobiety?

Alfa MiTo kontra Mini One - O czym marzą kobiety?

Inga zmaga się z niepewnością. „Wygląda zupełnie jak kot, a może raczej jak chomik?” – mówi, gładząc delikatnie dłonią grill Alfy w kształcie herbu rodowego.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech