Podobnie jak wszystkie inne warianty nowej generacji MINI, także wersja One First 5D napędzana będzie zupełnie nowym silnikiem wyposażonym w najnowsze wcielenie technologii MINI TwinPower Turbo.

Jest to benzynowa jednostka 3-cylindrowa o pojemności 1,2 l, łącząca turbodoładowanie z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz w pełni zmienne fazy rozrządowe dla obu stron silnika (Double VANOS). Osiąga ona maksymalnie 55 kW/75 KM i 150 Nm (dostępnych już od 1400 obr./min!). Dzięki temu MINI One First rozpędza się do 100 km/h w ciągu 13,4 s.

Napęd przenoszony jest na koła za pośrednictwem nowej skrzyni biegów, 6-stopniowej przekładni manualnej o zoptymalizowanej wydajności, obniżonej masie i wysokim komforcie przełączania biegów. Wysoka wydajność nowego zespołu napędowego daje w efekcie średnie zużycie paliwa na poziomie 5,2 l/100 km, co odpowiada emisji 121 g CO2 na 1 km (wyniki z testu EU, uzależnione od rodzaju i rozmiaru zamontowanego ogumienia).

Wprowadzenie do portfolio tego nowego silnika rozszerza ofertę MINI 5D do czterech jednostek benzynowych i trzech wysokoprężnych, o mocy od 75 KM do 192 KM.

Typowa dla marki zwinność, charakterystyczny design i jeszcze wyższa jakość łączy się w tym modelu z większą funkcjonalnością i komfortem dzięki dodatkowej parze drzwi o rozstawowi osi większemu o 72 mm w porównaniu z klasycznym MINI 3D.