Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Nissan Terrano

Nissan Terrano

Ikona samochodu

Nissan Terrano to jeden z pierwszych samochodów sporotow-użytkowych oferowanych przez Nissana. Auto zostało zaprezentowane w 1986 roku (WD21) i było bliźniaczym modelem Pathfindera przeznaczonego na rynek północnoamerykański. Do Europy, Terrano wkroczył dopiero 2 lata po premierze.

Auto występowało w wersji 3- oraz 5-drzwiowej i mimo zaprojektowania popularnych w tamtych czasach wersji odkrytych terenówek, oraz sporym zainteresowaniem, Nissan nie zdecydował się na wprowadzenie tego projektu. Spory prześwit auta nie był na pozór – Nissan Terrano całkiem dobrze radził sobie w lekkim terenie – najczęściej występował w odmianie z napędem na 4 koła, jednak dostępny był także z napędem na tylną oś.

Do napędu służył 2,4-litrowy silnik 4-cylindrowy oraz 3-litrowa V6-ka. Jednostki generowały kolejno 103 i 148 KM. Oprócz tego w Europie dostępny był także 2,7-litrowy turbodiesel generujący 99 KM. Napęd przenoszony był za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowej automatycznej.

Mimo iż w 1993 roku pojawiła się II generacja Nissana Terrano (R50), pierwsza odsłona była sprzedawana jeszcze przez 2 lata, a w Indonezji, aż do 2007 roku. Druga generacja Nissana Terrano powstała aby bardziej zawojować europejski rynek. Model powstał przy współpracy z Fordem ,a jego bliźniaczym modelem był Maverick. Oba pojazdu montowane były w hiszpańskim oddziale Nissana – Nissan Motor Iberica. Druga odsłona Terrano była znana na rodzimym rynku pod nazwą Mistral.

Podobnie jak poprzednik, Terrano II oferowany był w 3- oraz 5-drzwiowym nadwoziu z tą różnicą, że występował w 2 rozstawach osi. Kanciaste, niemalże pudełkowate kształty zostały zaokrąglone, a przetłoczenie biegnące od zderzaków przez dolną część drzwi wzdłuż auta, nadawały Terrano terenowego charakteru. Dzięki wykorzystaniu podwozia poprzednika, Terrano II również dobrze radził sobie w terenie. W 2000 roku przeprowadzono drobny face lifting, który przyniósł nieco odświeżony pas przedni.

Do napędu służył 2,4-litrowy benzyniak o mocy 118 lub 124 KM oraz 2,7-litrowy turbo diesel generujący pierw 100, a od 1996 roku – 125 KM. W 2001 roku, Terrano przejął jednostkę napędową od większego Patrola – 3-litrowy turbodiesel rozwijał 154 KM. W 2007 roku zakończono produkcję Nissana Terrano, a jego następcą został w Europie już w 2001 roku model X-Trail.

Nissan Terrano - generacje

Ikona samochodu

Nissan Terrano I (1986 - 1995)

Ikona samochodu

Nissan Terrano II (1993 - 2007)

Nissan Terrano - powiązane artykuły

Renault nie rezygnuje z Rosji. Wznawia produkcję w Moskwie

Renault nie rezygnuje z Rosji. Wznawia produkcję w Moskwie

Nie wszyscy producenci samochodów wstrzymują produkcję i wszelkie inwestycje w Rosji. Renault wznawia produkcję w moskiewskim zakładzie. W fabryce przy Wołgogradzkim Prospekcie ruszają linie montażowe takich modeli jak Kaptur, Duster, Arkana oraz Nissan Terrano.

SUV czy terenówka? 15 modeli wartych polecenia

SUV czy terenówka? 15 modeli wartych polecenia

SUV-y (i pokrewne crossovery) różnią się od terenówek elementami technicznymi. Które samochody warto kupić? To zależy wyłącznie od potrzeb użytkownika.

Nissan modernizuje Dacię. Albo Dacia Nissana…

Nissan modernizuje Dacię. Albo Dacia Nissana…

Takiej Dacii w Polsce próżno szukać na ulicach. Oto Duster z logo Nissana, czyli Terrano dla klientów z Indii i Rosji. Model przeszedł modernizację. Zmiany są dość skromne.

Mały SUV do 15 tysięcy: Nissan Terrano II - SUV, ale nie dla rodziny

Mały SUV do 15 tysięcy: Nissan Terrano II - SUV, ale nie dla rodziny

Nissan Terrano II trafił do salonów w roku 1993 i był sprzedawany przez kolejne 13 lat. W tym czasie nie tylko zdobył ugruntowaną pozycję na rynku, ale także i serca wielu użytkowników. Największą zaletą japońskiego SUV-a jest trwałość! Czy na jej rzecz można zapomnieć o wszystkich wadach? O tym szerzej za chwilę…

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech