• Na potrzeby rynku rosyjskiego Nissan Terrano produkowany jest na miejscu – w fabryce Avtoframos w Moskwie
  • W odnowionym modelu klienci zyskali m.in. nowy system multimedialny z Apple CarPlay i Android Auto
  • Nissan Terrano to klon Dacii Duster. Na rynek rosyjski przygotowano wersje z silnikami benzynowymi 1,6 l i 2,0 l

Aktualizacja - takiego określenia używa Nissan wobec nowej wersji modelu Terrano. Oczywiście z legendarnym Terrano nowy model nie ma zbyt wiele wspólnego. Aktualne Terrano to bowiem nic innego, jak klon Dacii Duster. Od pierwowzoru samochód różni się dość nieznacznie, co oznacza przede wszystkim modyfikacje wyglądu przedniej i tylnej części nadwozia oraz detali na desce rozdzielczej.

Zaktualizowany model zyskał kilka ulepszeń. Znamienne, że wśród kluczowych zmian Nissan w pierwszej kolejności wskazuje takie dodatki jak nowe 16 calowe felgi aluminiowe, system multimedialny z kamerą cofania oraz…tkaninę Carita użytą do wykończenia foteli. Nissan chwali się też zastosowaniem radia kompatybilnego z Apple CarPlay oraz Android Auto. Tyle i aż tyle.

Pod maską bez zmian. Dalej do wyboru są dwa dobrze znane silniki benzynowe o pojemności 1,6 l oraz 2.0 l. Mniejszy rozwija moc 114 KM (i 156 Nm momentu obrotowego). Zależnie od napędu (na jedną oś lub na obie) montowana jest manualna skrzynia biegów o odpowiednio 5 lub 6 przełożeniach.

W przypadku 2 litrowego silnika można liczyć na więcej mocy (143 KM) i nieco więcej momentu obrotowego (195 Nm). Mocniejszy motor oferowany jest w odmianie z napędem na cztery koła. Nabywca ma do wyboru tradycyjną ręczną skrzynię lub automat.

Za naszą wschodnią granicą samochód trafił już do sprzedaży. Najdroższa odmiana z Apple CarPlay i Android Auto oraz silnikiem 2.0 l i automatyczną skrzynią biegów kosztuje 1 318 000 rubli, czyli ok. 76 500 zł. Za podobną kwotę w Polsce można kupić najdroższą odmianę Dustera z dieslem 1,5 l o mocy 115 KM i ręczną skrzynią biegów.