Zmiany wizualne nie są duże. Nie mogą być! Od 33 lat charakterystyczna sylwetka Klasy G jest nie do ruszenia. Zmieniają się tylko detale i ozdobniki. Tym razem zamontowano nowe lusterka boczne i dodano LED-owe światła do jazdy dziennej. Wersje AMG otrzymały dodatkowo nowy grill oraz 20-calowe obręcze kół, spod których widać czerwone zaciski hamulców – to nowości w „Gelendzie” 2012.

Zupełnie innymi prawami rządzi się wnętrze. Kabina Klasy G ma być jak najbardziej komfortowa i upodabnia się do wnętrz najnowszych modeli z trójramienną gwiazdą na masce.Tak też jest i tym razem. Gruntownie przeprojektowano deskę rozdzielczą. Pojawił się też duży wyświetlacz, umieszczony pomiędzy dwoma nawiewami. Nowe są też zegary.

Lista opcjonalnegowyposażenia powiększyła się o: system automatycznego utrzymywania odległości Distronic Plus, Asystenta Martwego Pola i system Parktronic z kamerą cofania. Udoskonalono też układ ESP, który zawiera teraz system stabilizacji toru jazdy przyczepy i funkcję Hold.

Najnowsza Klasa G występuje w odmianie Station Wagon z długim rozstawem osi lub Kabriolet z krótki rozstawem osi. W obu wersjach dostępny jest benzynowy silnik 5,5 V8 o mocy 388 KM i 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego (G 500). Pozostałe warianty są oferowane tylko w przypadku Station Wargon. Bazowąwersją jest G 350 BlueTEC z 3-litrowym turbodieslem V6, generującym 211 KM i 540 Nm. Obie jednostki współpracują z 7-stopniową, automatyczną skrzynią biegów 7G-Tronic Plus.

Nie zabrakło oczywiście czegoś specjalnego, czyli odmian AMG dla osób, które poza wycieczkami w teren wolą szybkie przemierzanie asfaltowych dróg. Nowa oferta obejmuje dwie wersje. Pierwsza - G 63 AMG z5,5-litrowym motorem V8 wspomaganym dwoma turbosprężarkami. Moc: 544 KM, maksymalny moment obrotowy: 760 Nm i... standardowy system start/stop. Druga – G 65 AMG to już jednostka o pojemności 6 litrów z biturbo. Potężny silnik wytwarza aż 612 KM mocy i równe 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Nowy Mercedes Klasy G trafi do sprzedaży w czerwcu tego roku. Ceny w Niemczech zaczynają się od ok. 85 300 (G 350 BlueTec), a kończą na 264 180 euro (G 65 AMG).