Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Pontiac Aztek

Pontiac Aztek

Ikona samochodu

Pontiac Aztek to pierwszy w historii General Motors samochód sportowo użytkowy (SUV). Auto pojawiło się w 2001 roku i swoim debiutem wywołało sporo zamieszania. Konstrukcyjnie pojazd był powiązany z Buickiem Rendezvous.

Pontiac Aztek zwrócił na siebie uwagę przede wszystkim swoim designem. Gdy GM pokazało jego prototyp, nikt chyba nie spodziewał się, że model zostanie wypuszczony na rynek po drobnych poprawkach. Niestety, ale nieważne z której strony by nie spojrzeć na Azteka, był on po prostu brzydki i niezgrabny. Z przodu wyróżniały się podzielone na 2 „piętra” reflektory i kierunkowskazy oraz wloty powietrza. Dodatkowo maska zaczynała się stosunkowo wysoko. Ciekawy kształt miała szyba za słupkiem C, a klapa bagażnika, najpierw opadająca od dachu, a potem gwałtowanie ścięta, zwiastująca koniec nadwozia była w dużej mierze szklana.

Stosunkowo duże nadwozie totalnie nie współgrało z dosyć niewielkimi kołami. W 2008 roku, w rankingu 100 najbrzydszych aut gazety „Telegraph”, SUV Pontiaca zdobył… 1 miejsce. Co ciekawe, wnętrze jest bardzo ułożone i przejrzyste. Nie brakuje w nim także miejsca dla pasażerów. Pontiac Aztek miał być autem dla ludzi aktywnych i żyjących dynamicznie. Niestety sprzedaż Azteka szła dramatycznie. Pontiac probówał wszystkiego – faceliftingu, mocnych obniżek, dużych reklam, jednak wszystko na nic. Nawet po zakończeniu produkcji wyprzedaż aut z placów nie udawała się.

Pod maską Azteka znalazł się tylko jeden, benzynowy silnik V6 o pojemności 3.4 litra generujący 188 KM. Moc trafiała na przednie lub wszystkie koła za pośrednictwem 4-stopniowego automatu. W 2005 roku zakończono produkcję Pontiaca Azteka, a jego następcą został Torrent.

Pontiac Aztek - generacje

Ikona samochodu

Pontiac Aztek (2001 - 2005)

Pontiac Aztek - powiązane artykuły

Artykuły o Pontiac Aztek

17 zwariowanych samochodów z przeszłości. Czy znasz je wszystkie?

17 zwariowanych samochodów z przeszłości. Czy znasz je wszystkie?

Pamiętacie SsangYonga Rodiusa? A Renaulta Avantime'a? Historia motoryzacji zna wiele aut, które dziwnie wyglądały lub miały niezwykłe funkcje. Oto nasza subiektywna lista przebojów ekstremalnie zwariowanych klasyków.

Niemcy wybrali najbrzydsze auta

Niemcy wybrali najbrzydsze auta

Piękno to kwestia subiektywna – to, co jednym się podoba, u innych może wywoływać obrzydzenie lub najwyżej obojętność. W przypadku aut są jedna modele, które są "pewniakami" we wszystkich rankingach najbrzydszych aut – tych również i tym razem nie zabrakło. Prezentujemy zestawienie przygotowane przez przedstawicieli niemieckiego automobilklubu ADAC. Czy niemieckie gusta są takie, jak nasze?

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech