Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Subaru BRZ

Subaru BRZ

Ikona samochodu

Subaru BRZ to sportowe coupe produkowane przez japońską markę samochodową. Auto pojawiło się w 2012 roku jako owoc współpracy z Toyotą, która jest udziałowcem koncernu FHI, w skład którego wchodzi Subaru. Bliźniaczym modelem jest Toyota GT86.

Nazwa BRZ jest skrótem od 3 filarów, na których opierano się projektując to auto – Boxer engine (silnik przeciwsobny boxer), rear wheel drive (napęd na tylną oś) oraz Zenith (odzwierciedlenie pasji japońskiej marki do tworzenia aportowych samochodów). Stylistyka auta jest bardzo atrakcyjna, a nisko poprowadzona linia dachu, smukła sylwetka i liczne przetłoczenia i niewielki spojler z tyłu dodają BRZ-tce dynamiki i charakteru.

Wewnątrz nie ma dużo miejsca – kubełkowe fotele bardzo dobrze sprawdzają się w ostrzejszej jeździe, a dodatkowe 2 miejsca z tyłu mogą służyć do przewozu dzieci, lub w awaryjnych sytuacjach również dorosłych. Niestety jakość materiałów użytych do wykończenia nie jest najlepsza. Najważniejszy w tym aucie jest jednak silnik i układ przeniesienia napędu.

Pod maską drzemie 2-litrowa jednostka wolnossąca o mocy 200 KM, która pozwala na rozpędzenie 1,2-tonowego coupe do „setki” w 7,6 sekundy. Taki wynik jest uzyskiwany, gdy silnik współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną, w przypadku automatycznej przekładnie, czas ten wydłuża się do 8,2 sekundy. Moc trafia na tylne koła, a w standardzie otrzymamy m.in. mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu typu Torsen.

W 2013 roku pojawiła się limitowana do 500 sztuk edycja BRZ tS. Modyfikacje ograniczyły się tylko do zmiany zderzaka, dołożenia większego spojlera oraz nakładek na progi, a także „wyostrzenia” zawieszenia.

Subaru BRZ - generacje

Ikona samochodu

Subaru BRZ

Ikona samochodu

Subaru BRZ (2012 - )

Subaru BRZ - powiązane artykuły

Toyota GR 86 – nowa generacja sportowego coupe

Toyota GR 86 – nowa generacja sportowego coupe

Całkowicie nowa Toyota GR 86 zadebiutowała podczas pokazu internetowego przeprowadzonego wspólnie przez zespól Toyota Gazoo Racing i Subaru. GR 86 jest już trzecim sportowym modelem Toyoty, po Suprze i Yarisie.

Subaru BRZ – druga generacja już w drodze

Subaru BRZ – druga generacja już w drodze

Subaru BRZ produkowane w latach 2012-20 technicznie było pokrewne z Toyotą GT86. Samochód doczekał się drugiego wydania, które w porównaniu z poprzednikiem zyskało większy i mocniejszy silnik, a tym samym poprawiły się jego. Jednak w dalszym ciągu jest to jednostka typu bokser i nadal moment obrotowy przekazywany jest na tylne koła.

Poszukiwany – mistrz driftingu

Poszukiwany – mistrz driftingu

Kto zostanie tegorocznym królem jazdy bokiem? Prezentujemy test, w którym porównujemy driftingowe zdolności sześciu aktualnych modeli – BMW M4 Competition, Dodge Challenger SRT Hellcat, Kia Stinger GT, Mercedes-AMG GT 63 S, Subaru BRZ i Toyota Supra. Dwa z nich mają napęd 4x4, pozostałe – na tylne koła.

Subaru BRZ: jak jeździ bliźniak Toyoty GT86

Subaru BRZ: jak jeździ bliźniak Toyoty GT86

Napęd na tylną oś, dobrze wyważone nadwozie i uwielbiający wysokie obroty wolnossący silnik – tak prosty jest klasyczny przepis na radość z jazdy, a jednocześnie tak niewiele współczesnych aut według niego zbudowano. Subaru BRZ jest właśnie jednym z nich

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech