Nowa Toyota GR 86 odziedziczyła przyjemność z prowadzenia po rasowym GT86, wprowadzonym na rynek w 2012 r. i sprzedanym na całym świecie w liczbie ponad 200 tys. egzemplarzy. Nowy model będzie najlżejszym czteromiejscowym coupe w segmencie. Niską masę (1270 kg) udało się uzyskać dzięki zastosowaniu aluminiowych elementów nadwozia oraz dachu.
Przeczytaj też:
- Czytaj Auto Świat bez wychodzenia z domu i zyskaj dostęp do archiwum
- Seat Ateca FR – ze sportowym makijażem
- Audi A6 50 TFSI e – na sportowo z prądem
Do napędu samochodu przewidziano nowy, czterocylindrowy silnik wykonany z metali lekkich. W stosunku do poprzednika pojemność skokową zwiększono do 2,4 litra, ponadto poprawiły się osiągi pojazdu.
Wymiary nowej Toyoty GR 86 są prawie identyczne jak GT86 (4265 mm długości, 1775 szerokości, 1310 mm wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 2575 mm), co pozwala autu zachować nisko położony środek ciężkości, a to z kolei przekłada się na zwinność podczas prowadzenia. Sztywność skrętna została również zwiększona - o ok. 50 proc. zwiększono również sztywność skrętną i w ten sposób zapewniono bardziej precyzyjną sterowność pojazdu.
Toyota GR 86 inspirowana sportem
Podczas projektowania Toyoty GR 86 wykorzystano doświadczenie w sportach motorowych. To przyczyniło się do takiego umiejscowienia i ukształtowania kanałów powietrznych, dyfuzorów czy spoilerów, by zapewnić autu jak najlepszą aerodynamikę.
W zawieszeniu Toyoty GR 86, która ma oczywiście napęd na tylne koła, wykorzystano kolumny resorujące (przód) oraz układ wielowahaczowy (tył). Seryjnie będą instalowane koła o rozmiarze 215/40 R18, a do zatrzymania posłużą tarczowe hamulce (wentylowane zarówno z przodu, jak i z tyłu).
Toyota GR 86 również w Europie
Całkowicie nowa Toyota GR 86 zostanie wprowadzona również na europejski rynek. Jeszcze w tym roku poznamy więcej szczegółów technicznych dotyczących tego modelu oraz informacji o cenie i terminie debiutu.