- Audi A6 50 TFSI e to hybryda typu plug-in o łącznej mocy 299 KM - to efekt połączenia benzynowej jednostki generującej 265 KM oraz 75-konnego motoru elektrycznego
- Producent obiecuje, że w trybie czysto elektrycznym auto przejedzie nawet 73 km, ale podczas testu udało się pokonać maksymalnie 35 km
- Audi zapewnia, że zużycie energii pojazdu wynosi 16,7-17,8 kWh/100 km, tymczasem w trakcie sprawdzianu potrzeba było aż 28,5 kWh/100 km
- Ten model kosztuje minimum 260 000 zł, testowy egzemplarz z doliczonymi opcjami to wydatek 356 720 zł
Limuzyna klasy wyższej kojarzy się przede wszystkim z wysokim komfortem jazdy czy luksusem. Jednak w przypadku testowanego Audi A6 50 TFSI e na pierwszy plan wybijają się dwie inne cechy – możliwość jazdy w trybie czysto elektrycznym oraz sportowy charakter.
Smukłą karoserię naszego Audi A6 ubarwiono elementami pakietu S Line (9220 zł), który obejmuje zderzak z dużymi wlotami powietrza, dyfuzor w platynowym kolorze, a także podświetlane listwy progowe oraz stosowne emblematy. We wnętrzu auto wyróżniają świetnie podpierające z boku sportowe fotele wykończone alcantarą, sportowa kierownica, aluminiowe pedały, a także czarna podsufitka.
Te dodatki nie zmieniają faktu, że Audi A6 to szykowna limuzyna, w której mnóstwo miejsca jest zarówno na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie. Mniej entuzjastycznie można wypowiadać się o bagażniku, który ma pojemność zaledwie 360 l. Jego objętość ograniczają baterie umieszczone pod podłogą (w innych wersjach silnikowych kufer mieści 530 l).
Wciśnięcie pedału gazu do podłogi powoduje gwałtowny start pojazdu, podczas którego plecy jadących wtłaczane są z potężną siłą w oparcia foteli. Osiąganie 100 km/h po 6,2 s nie jest niczym dziwnym, gdy pod maską ma się układ hybrydowy o łącznej mocy 299 KM. Taka wartość to efekt zastosowania doładowanego benzyniaka generującego 265 KM i 75-konnej, elektrycznej jednostki.
Audi A6 50 TFSI e – jeździ na samym prądzie
Testowany model to hybryda typu plug-in, a zatem możliwa jest jazda w trybie elektrycznym. Producent obiecuje, że przy akumulatorach naładowanych na 100 proc. w takim ustawieniu A6 przejedzie 62-73 km. Tymczasem podczas testu komputer wskazywał zasięg 41 km, a realnie podczas sprawdzianu przy 12° C udało się przejechać zaledwie 35 km (miejski odcinek trasy testowej). Nie ma się jednak co dziwić skoro zużycie energii wyniosło 28,5 kWh/100 km, a nie deklarowane przez Audi 16,7-17,8 kWh.
Dzięki opcjonalnemu, sportowemu zawieszeniu (2100 zł) Audi A6 zyskało usztywnione nastawy i prześwit zmniejszony o 20 mm. To sprawia, że pojazd perfekcyjnie prowadzi się podczas pokonywania zakrętów i zachowuje się przewidywalnie w trakcie gwałtownych manewrów. Niestety, ceną za to jest ograniczony komfort.
Koszty zakupu Audi A6 startują od 209 500 zł, tyle tylko że za taką kwotę otrzymuje się 163-konnego diesla z przednim napędem. Nasz egzemplarz z doliczonymi opcjami to wydatek aż 356 720 zł.
Audi A6 50 TFSI e – to nam się podoba
Dobre prowadzenie i osiągi, przestronne wnętrze wykończone materiałami wysokiej jakości.
Audi A6 50 TFSI e – to nam się nie podoba
Duże zużycie energii elektrycznej, mały zasięg na prądzie, niewielki bagażnik, wysoka cena.
Audi A6 50 TFSI e – nasza opinia
Efektowna stylistyka, doskonałe osiągi oraz świetne prowadzenie – wszystko to zachwyca w tym samochodzie. Niestety, jako hybryda typu plug-in A6 nie sprawdza się w pełni, bo z racji wysokiego zużycia energii nieduży jest zasięg w trybie elektrycznym. W dodatku auto okazuje się drogie.
Audi A6 50 TFSI e – osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,2 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h (135 km/h – tryb elektryczny) |
Spalanie (WLTP) średnie | 1,9 l/100 km |
Emisja CO2 (WLTP) | 43 g/km |
Teoretyczny zasięg | 2735 km |
Audi A6 50 TFSI e – dane techniczne
Silnik | t.benz. R4/16 + elektryczny |
Pojemność skokowa | 1984 ccm |
Moc maksymalna | 299 KM |
Maks. moment obrotowy | 450 Nm |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/aut. 7 |
Dł./szer./wys. | 4939/2110/1457 mm |
Rozstaw osi | 2924 mm |
Pojemność bagażnika | 360 l (norma VDA) |
Masa własna/ładowność | 2085/525 l |
Masa przyczepy hamowanej | 2000 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 52 l |
Cena od/testowanego egzemplarza | 260 000/356 720 zł |