- Nowe Subaru BRZ do napędu wykorzystuje silnik typu bokser o pojemności 2,4 l i mocy 228 KM
- Producent obiecuje lepsze osiągi w stosunku do poprzednika, a poza tym gwarantuje, że pojazd będzie się lepiej prowadził
- Moment obrotowy przekazywany jest na tylne koła za pomocą 6-stopniowej manualnej lub automatycznej skrzyni
Nowe Subaru BRZ zaprojektowano tak, by zapewnić kierowcy jeszcze więcej sportowych doznań, a tym samym zagwarantować mu maksimum przyjemności z prowadzenia. W tym celu samochód, opracowany w centrum rozwojowym Toyoty, pod niemal każdym względem przeszedł gruntowną ewolucję.
To sportowy model czystej krwi, który napędzany jest silnikiem typu bokser o pojemności 2,4 l i mocy 228 KM (poprzednio 2 l i 200 KM). Umieszczono go w taki sposób, żeby uzyskać jak najniżej położony środek ciężkości (to poprawia właściwości jezdne pojazdu).
Dzięki zwiększeniu pojemności skokowej, poprawieniu wydajności dolotu i wydechu oraz zmniejszeniu tarcia silnik zyskał 15 proc. momentu obrotowego w porównaniu z poprzednim modelem. Poza tym, dzięki wyostrzonej reakcji na wciskanie pedału gazu, zapewnia lepsze przyspieszenie i zauważalne będzie płynniejsze rozwijanie mocy.
Z jednostką napędową będzie współpracowała manualna lub automatyczna skrzynia biegów (obie 6-stopniowe). W przypadku tej drugiej wersji samochód zyskał udoskonalony tryb Sport. Gdy system wykryje zamiar kierowcy do sportowej jazdy, skrzynia automatycznie wybiera i utrzymuje odpowiedni bieg, aby pokonywanie zakrętów było bardziej efektywne.
Producent obiecuje również, że samochód będzie wykazywał się lepszym prowadzeniem. To nie tylko zasługa przeprojektowanego zawieszenia, lecz także bardziej precyzyjnego układu kierowniczego oraz większej sztywności nadwozia. Ponadto do wykonania dachu, błotników i maski wykorzystano aluminium, co przełożyło się na obniżenie masy pojazdu.
Nowe Subaru BRZ – sportowa stylistyka
Jak przystało na sportowy samochód zadbano również o agresywną stylistykę nadwozia. Sześciokątna atrapa chłodnicy została poszerzona, a w dodatku umieszczono ją niżej. Akcentami, które potęgują sportowe wrażenia są również duże wloty powietrza na zderzaku oraz efektowne skrzela na przednich błotnikach.
Wnętrzu pojazdu utrzymano w czarnej kolorystyce, którą przełamują czerwone pasy oraz przeszycia. Dzięki temu design wnętrza idealnie współgra z wyglądem karoserii. Na pokładzie nie mogło oczywiście zabraknąć sportowych foteli z wysokimi boczkami zapobiegającymi przechyłom ciała podczas dynamicznej jazdy na zakrętach.
Producent nie podał jeszcze szczegółowej specyfikacji technicznej samochodu. Dane, które są w tej chwili dostępne, dotyczą pojazdu na rynek amerykański. W przypadku europejskiej odmiany są one jeszcze w trakcie homologacji.