- Nowe Subaru BRZ do napędu wykorzystuje silnik typu bokser o pojemności 2,4 l i mocy 228 KM
- Producent obiecuje lepsze osiągi w stosunku do poprzednika, a poza tym gwarantuje, że pojazd będzie się lepiej prowadził
- Moment obrotowy przekazywany jest na tylne koła za pomocą 6-stopniowej manualnej lub automatycznej skrzyni
Nowe Subaru BRZ zaprojektowano tak, by zapewnić kierowcy jeszcze więcej sportowych doznań, a tym samym zagwarantować mu maksimum przyjemności z prowadzenia. W tym celu samochód, opracowany w centrum rozwojowym Toyoty, pod niemal każdym względem przeszedł gruntowną ewolucję.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoTo sportowy model czystej krwi, który napędzany jest silnikiem typu bokser o pojemności 2,4 l i mocy 228 KM (poprzednio 2 l i 200 KM). Umieszczono go w taki sposób, żeby uzyskać jak najniżej położony środek ciężkości (to poprawia właściwości jezdne pojazdu).
Dzięki zwiększeniu pojemności skokowej, poprawieniu wydajności dolotu i wydechu oraz zmniejszeniu tarcia silnik zyskał 15 proc. momentu obrotowego w porównaniu z poprzednim modelem. Poza tym, dzięki wyostrzonej reakcji na wciskanie pedału gazu, zapewnia lepsze przyspieszenie i zauważalne będzie płynniejsze rozwijanie mocy.
Przeczytaj też:
- Czytaj Auto Świat bez wychodzenia z domu i zyskaj dostęp do archiwum
- Mercedes-AMG GT z rekordem na Nurburgringu [Nagranie okrążenia]
- Lamborghini Huracan STO – supercar z uliczną homologacją
Z jednostką napędową będzie współpracowała manualna lub automatyczna skrzynia biegów (obie 6-stopniowe). W przypadku tej drugiej wersji samochód zyskał udoskonalony tryb Sport. Gdy system wykryje zamiar kierowcy do sportowej jazdy, skrzynia automatycznie wybiera i utrzymuje odpowiedni bieg, aby pokonywanie zakrętów było bardziej efektywne.
Producent obiecuje również, że samochód będzie wykazywał się lepszym prowadzeniem. To nie tylko zasługa przeprojektowanego zawieszenia, lecz także bardziej precyzyjnego układu kierowniczego oraz większej sztywności nadwozia. Ponadto do wykonania dachu, błotników i maski wykorzystano aluminium, co przełożyło się na obniżenie masy pojazdu.
Nowe Subaru BRZ – sportowa stylistyka
Jak przystało na sportowy samochód zadbano również o agresywną stylistykę nadwozia. Sześciokątna atrapa chłodnicy została poszerzona, a w dodatku umieszczono ją niżej. Akcentami, które potęgują sportowe wrażenia są również duże wloty powietrza na zderzaku oraz efektowne skrzela na przednich błotnikach.
Wnętrzu pojazdu utrzymano w czarnej kolorystyce, którą przełamują czerwone pasy oraz przeszycia. Dzięki temu design wnętrza idealnie współgra z wyglądem karoserii. Na pokładzie nie mogło oczywiście zabraknąć sportowych foteli z wysokimi boczkami zapobiegającymi przechyłom ciała podczas dynamicznej jazdy na zakrętach.
Producent nie podał jeszcze szczegółowej specyfikacji technicznej samochodu. Dane, które są w tej chwili dostępne, dotyczą pojazdu na rynek amerykański. W przypadku europejskiej odmiany są one jeszcze w trakcie homologacji.
Galeria zdjęć
Z przodu dominują duże wloty powietrza oraz 6-kątna atrapa chodnicy
Japońskie coupe z każdej strony prezentuje sięefektownie
Nowe Subaru BRZ napędzane jest silnikiem typu bokser o mocy 228 KM
Tylny napęd plus mocny silnik oznaczają idealnego kandydata do driftowania
Na przednich błotnikach znalazły się skrzela
Wnętrze wykończono czarną tapicerką z czerwonymi aplikacjami
Nie mogło zabraknąć sportowych foteli z dobrym bocznym trzymaniem
Pokładowe audio współpracuje z Apple CarPlay 2 i Android Auto 3, a na środku deski rozdzielczej znalazł się 8-calowy ekran dotykowy do obsługi multimediów
Wskaźniki mogą wyglądać tak…
…lub w taki sposób
Na razie dane techniczne dotyczą wersji, która będzie oferowana w Ameryce. Specyfikacja europejskiej odmiany jest w trakcie homologacji
Kręte drogi są wymarzone do jazdy takim samochodem jak Subaru BRZ
Subaru BRZ pod technicznym względem to bliźniaczy model z Toyotą GT86
Subaru BRZ zostało opracowane w centrum rozwojowym Toyoty