Subaru Leone

Subaru Leone - generacje

Dlaczego diesel nie pali?

Subaru Leone I (1971 - 1981)

Dlaczego diesel nie pali?

Subaru Leone II (1979 - 1989)

Dlaczego diesel nie pali?

Subaru Leone III (1984 - 1994)

Subaru Leone - powiązane artykuły

Dlaczego diesel nie pali?

Nieoznakowany Seat Leon Cupra

Nieoznakowany Seat Leon Cupra to postrach piratów drogowych. Ma 288 KM i może przekroczyć 250 km/h. Na jego pokładzie zamontowano klasyczny wideorejestrator oraz system pozwalający na mierzenie prędkości aut nadjeżdżających z… naprzeciwka! Radiowóz był testowany przez funkcjonariuszy drogówki z wielu komend w kraju. Początkowo auto technicznie nie odbiegało od produkcyjnej Cupry. Potężne hamulce, sztywne zawieszenie oraz silnik 2.0 TFSI o mocy 240 KM umożliwiały sprawne zatrzymywanie kierowców łamiących przepisy. W trakcie jednej z przerw w służbie Leona poddano tuningowi elektronicznemu, który wykrzesał z turbodoładowanego silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa dodatkowe 48 KM i 100 Nm. Pomiar na hamowni wykazał, że Leon osiąga 288,3 KM przy 5480 obr./min. oraz 438 Nm przy zaledwie 2725 obr./min. Podniesione parametry jednostki napędowej skróciły czas rozpędzania od 0 do 100 km/h do niecałych sześciu sekund oraz pozwalają na przekraczanie 250 km/h. "Wyczyny" kierowców łamiących przepisy rejestruje sprzęt przygotowany przez firmę PolCam. Sercem systemu jest rejestrator, który nagrywa obraz z kamery umieszczonej przy lusterku. Zatrzymani kierowcy mogą obejrzeć swoje wykroczenia na dużym wyświetlaczu. W celu dokonania pomiaru załoga radiowozu musi przez krótką chwilę utrzymywać prędkość, z jaką porusza się nagrywany pojazd. Wideorejestrator PolCamu wyświetla bowiem prędkość radiowozu, a nie namierzanego pojazdu. W niedalekiej przyszłości policja będzie dysponowała jeszcze...