Salsa stanowiła wizję nowego stylu i wizerunku, które miały stać się znakiem rozpoznawczym kolejnych generacji samochodów hiszpańskiej marki. Pojawienie się modeli Altea i Toledo w ubiegłym roku było jednoznacznym potwierdzeniem realizacji tego zamysłu.

Dzięki wyrazistej i nowoczesnej sylwetce typu coupe, Leon Prototipo łączy w sobie sportowy charakter oraz przestronność i wygodę charakterystyczną dla sedana. Długość 4343 mm umożliwia sprawne poruszanie się mieście, zaś szeroki rozstaw kół i osi pozwalają dynamicznie i bezpiecznie pokonywać dalekie trasy.

Wnętrze Leona Prototipo, wykończone materiałami najwyższej jakości, pełne jest nowoczesnej technologii. Przedział pasażerski zaprojektowano dla 4 osób, zachowując znaczną przestronność auta mimo obniżonej wysokości.

Leon Prototipo wyposażony jest w turbodoładowany silnik benzynowy FSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Moc maksymalna 200 KM przekazywana jest na koła przednie za pośrednictwem automatycznej sześciostopniowej skrzyni biegów DSG. Leon Prototipo rozwija prędkość maksymalną 236 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy.

Wyposażenie Leona Prototipo obejmuje także inne ekskluzywne elementy, takie jak nowe rozwiązania z zakresu technologii optycznych: reflektory biksenonowe z funkcją adaptacji, 4 kamery video, dwa monitory oraz odtwarzacz DVD.

Kamery video umożliwiają obserwację samochodu i jego otoczenia z różnych perspektyw. Trzy kamery umieszczone są na zewnątrz pojazdu - jedna w górnej części maski, kolejna w lusterku bocznym od strony kierowcy i ostatnia w trzecim świetle stop. Kamera znajdująca się w kabinie ukryta jest w podsufitce, a dokładnie w zespole lamp oświetlenia wnętrza.

Na stoisku Seata w Genewie nie mogło oczywiście zabraknąć Ibizy i Leona w sportowych wersjach FR. Zwiedzający mogą oglądać Leona FR z silnikiem Diesla 1.9 TDI o mocy 150 KM i również 150-konną Ibizę FR - wyposażoną jednak w silnik benzynowy 1.8 20VT. Ibiza FR oferowana jest także z silnikiem TDI o mocy 130 KM, zaś Leon - z silnikiem benzynowym 1.8 20VT 180 KM.