Przez dziesięciolecia Volkswagen Passat był bestsellerem, gwarantował niemieckiemu producentowi dobrą sprzedaż i zyski. Jednak świat się zmienił i na Starym Kontynencie model ten stał się już za mało lifestylowy, w USA - za drogi, a w Chinach - za mały.

Najnowsza generacja, podobnie jak VW Golf, powstała na nowej moduLowej platformie. Auto ma do 2 791 mm powiększony rozstaw osi, jest szersze i o 12 mm niższe.

Generacja B8 B7 Różnice [mm]
Długość [mm] 4767 4769 -2
Szerokość [mm] 1832 1820 +12
Wysokość [mm] 1456 1470 -14
Rozstaw osi [mm] 2791 2712 +79
Pojemność bagażnika - sedan/kombi [l] 586/650 565/603 +21/+47

Dzięki zastosowaniu utwardzonej, odpornej na odkształcenia i lżejszej stali oraz stalowych elementów formowanych na gorąco - konstruktorom udało się o 85 kg zmniejszyć masę własną pojazdu.

Nowy Volkswagen Passat trafi do sprzedaży w Europie jesienią 2014 roku. W ofercie znajdą się następujące jednostki napędowe: benzynowe - 1.4 TSI o mocy 125 KM lub 150 KM, 1.8 TSI o mocy 180 KM, 2.0 TSI o mocy 220 KM lub 280 KM i wysokoprężne - 1.6 TDI o mocy 120 KM oraz 2.0 TDI o mocy 150 KM, 184 KM lub 240 KM. Nie zabraknie także w ofercie wersji plug-in hybrid, która stanowi połączenie jednostki benzynowej 1.4 TSI o mocy 156 KM i silnika elektrycznego o mocy 80 kW.

Sprzedaż nowego Volkswagena Passata rozpocznie się w Niemczech 10 lipca 2014 r. Oficjalna cena sedana to 25 875 euro, a wersji kombi - 25 950 euro.