Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volvo 740

Volvo 740

Volvo 740

Volvo 740 to jeden z najpopularniejszych modelu skandynawskiej marki -  tzw. „cegła” lub „pług”. Auto pojawiło się w 1984 roku jako następca modelu 240 i było kolejnym rozwinięciem modelu serii 700. Pierwszym modelem była 760-tka, która na rynku była już 2 lata. Podobnie jak 760-tka, tak i 740-tka początkowo dostępna była jedynie jako 4-drzwiowy sedan.

Wg nomenklatury Volvo, druga cyfra w nazwie miała symbolizować liczbę cylindrów w silniku, który zamontowano pod maską, jednak najmocniejsze odmiany 4-cylindrowe były również montowane w 760-tce. Co więcej, wysokoprężna jednostka 6-cylindrowa była montowana zarówno w modelu 740 (w wersji wolnossącej) jak i 760 (turbo i turbo intercooler). Z kolei trzecia cyfra symbolizowała liczbę drzwi, jednak było to już wewnętrze oznaczenie Volvo. Jednak oprócz silników, największą różnicą między 740-tką a 760-tką było wyposażenie – ten drugi miał zdecydowanie lepsze dodatki oraz lepsze materiały wykończeniowe.

Rok po debiucie 740-tki. Pojawiło się bardzo pojemne kombi, którego bagażnik miał aż 900 litrów pojemności, a po złożeniu II rzędu siedzeń – 2200 litrów! Wnętrze Volvo było bardzo stonowane i niewyobrażalnie przestronne. Z zewnątrz dominowały charakterystyczne, prostopadłe kształty zaprojektowane przez Jana Wilsgaarda. W 1989 roku przeprowadzono face lifting który przyniósł nowy przód (auta wyposażone w silniki turbo miały szersze reflektory łączące się z grillem), a w sedanie zmianie uległy tylne światła. Oprócz tego, już 2 lata wcześniej, wszystkie modele otrzymały katalizator.

W skład gamy silnikowej wchodziły jednostki R4 o pojemności 2 litrów (109 KM) oraz 2.3 litra, która w zależności od rodzaju zasilania oraz roku produkcji generowała 113, 116, 129, 131, 136, 136, 16V – 156/159 oraz z turbo – 156/165/190 KM. Wcześniej wspomniany 2.4-litrowy diesel, pochodzący od Volkswagena, rozwijał 82 KM. Moc kierowana była na tylne koła za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowego automatu z nadbiegiem.

W 1992 roku produkcja Volvo 740 dobiegła końca, a jego następca, model 940 pojawił się na rynku już 2 lata wcześniej.

Volvo 740 - generacje

Volvo 740 (1984&nbsp-&nbsp1992)

Volvo 740 (1984 - 1992)

Volvo 740 - powiązane artykuły

Samochodowe legendy lat 80. W PRL były marzeniami, dziś są często w zasięgu ręki

Samochodowe legendy lat 80. W PRL były marzeniami, dziś są często w zasięgu ręki

Walkman, sweter w romby, Modern Talking, buty na rzepy: każdy z tych rekwizytów równie trafnie oddaje i podsumowuje lata 80., jak te dziewięć samochodów, które z nieosiągalnych cacek stały się całkiem przystępnymi cenowo youngtimerami.
Te samochody mogą zacząć zyskiwać na wartości – Top 10

Te samochody mogą zacząć zyskiwać na wartości – Top 10

Jeśli masz któreś z tych aut albo zastanawiasz się co kupić, by dobrze ulokować kapitał, to sprawdź nasze zestawienie. Jak bowiem wynika z raportu przygotowanego przez carVertical, są na rynku ciekawe modele, które w najbliższych latach powinny zacząć zyskiwać na wartości.
Mercedes S124 kontra Volvo 740 kombi - który klasyk będzie lepszy na co dzień

Mercedes S124 kontra Volvo 740 kombi - który klasyk będzie lepszy na co dzień

Volvo 740 i Mercedes W124 to jedyny w swoim rodzaju duet: po latach służby nadal się nadają do codziennej jazdy, a przy odrobinie zadbania oferują niezawodność i komfort nawet w dalekich trasach. Który lepszy?
Szwedzka stal kontra niemiecka technika: Volvo 740 kombi kontra Mercedes S124

Szwedzka stal kontra niemiecka technika: Volvo 740 kombi kontra Mercedes S124

Te dwa modele – Mercedes S124 i Volvo 740 – to jedyny w swoim rodzaju duet: po 25 latach służby nadal się nadają do codziennej jazdy, a przy odrobinie zadbania oferują niezawodność i komfort nawet w dalekich trasach. Który lepszy?
Mercedes S124 kontra Volvo 740 kombi

Mercedes S124 kontra Volvo 740 kombi

Te dwa modele to jedyny w swoim rodzaju duet: po 25 latach służby nadal się nadają do codziennej jazdy, a przy odrobinie zadbania oferują niezawodność i komfort nawet w dalekich trasach. Który lepszy?.
Szpan czy biznes? Porównanie limuzyn klasy wyższej

Szpan czy biznes? Porównanie limuzyn klasy wyższej

Samochodowa klasa wyższa była niegdyś o wiele droższa od aut dla ludu, ale czy też proporcjonalnie lepsza? Przetestowaliśmy kandydatów z czterech państw i wzięliśmy pod lupę: komfort, dynamikę, styl i... etykietę
Volvo 740/940 | Niewymagający szwed

Volvo 740/940 | Niewymagający szwed

Koleje losu aut bywają zmienne. Kanciaste limuzyny Volvo najpierw woziły głównie dyplomatów, polityków, adwokatów. Pojemne kombi były modne wśród architektów, naukowców (oczywiście w tych krajach, w których przedstawicieli tej profesji stać było na nietanie samochody) i dobrze sytuowanych gospodyń domowych.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech