REKLAMA
Logo
WiadomościAktualnościBMW M6 i silnik V10 odchodzi do lamusa

BMW M6 i silnik V10 odchodzi do lamusa

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

W tym tygodniu zakończy się produkcja aktualnej wersji BMW M6 Coupe i Cabrio. Oznacza to także silnika dziesięciocylindrowego

BMW M6 i silnik V10 odchodzi do lamusa
Auto Świat
BMW M6 i silnik V10 odchodzi do lamusa

Niemiecki koncern BMW zapowiedział zakończenie produkcji silnika o pojemności 5.0 l V10 o mocy 507 KM. Zastąpi go nowe turbodoładowana jednostka V8 o mocy 600 KM.

Model E63/E64 M6 stworzył legendarny amerykański designer Chris Bangle. Dwudrzwiowe coupe miało premierę w 2005 roku, a kabriolet z soft-topem rok później. BMW sprzedało łącznie 14 152 egzemplarze (9 086 coupe i 5 065 cabrio). Najwięcej tych samochodów kupili Amerykanie – 3 528 coupe i 3 247 cabrio. W Niemczech sprzedano – 1 183 coupe i 541 cabrio.

Następcy obu wersji M6 można spodziewać się pod koniec 2011 roku

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: