- BMW X2 xDrive25e to hybryda typu plug-in, której zasięg w trybie czysto elektrycznym wynosi 53 km
- Do napędu przewidziano benzynowy silnik o mocy 125 KM i elektryczny generujący 95 KM - łączna moc układu wynosi 220 KM
- Samochód pojawi się w sprzedaży w Polsce już w lipcu
BMW X2 xDrive25e jest pojazdem, w którym wyjątkową stylistykę o sportowym charakterze połączono z napędem hybrydowym typu plug-in. Z przodu dominują duże wloty powietrza w zderzaku, a wąskie reflektory nadają autu sportowego charakteru. Dynamiki dodaje także zwężająca się ku tyłowi linia bocznych okien. Sportowe akcenty współgrają z podwyższonym nadwoziem oraz z plastikowymi nakładkami na nadkolach – dzięki temu w aucie nie trudno doszukać się również cech typowych dla modeli rekreacyjnych, takich jak SUV-y.
We wnętrzu też nie zapomniano o genach typowych dla BMW. To oznacza zastosowanie materiałów wysokiej jakości oraz czytelnych wskaźników, a także elementów nacechowanych sportowo. Ten ostatni czynnik to zasługa foteli świetnie podpierających z boku czy aluminiowych nakładek na pedałach.
Zaletą pojazdu jest także funkcjonalne wnętrze. W obu rzędach udało się wygospodarować wystarczającą ilość miejsca na nogi oraz nad głowami. Dzięki temu, że akumulatory umieszczono pod tylnym siedzeniem nie odczuwa się drastycznego zmniejszenia przestrzeni dla pasażerów oraz na bagaż. Kufer pojazdu ma pojemność 410-1290 l, a kanapę można składać w stosunku 40:20:40.
Tegoroczny debiutant to hybryda typu plug-in o systemowej mocy wynoszącej 220 KM i momencie obrotowym 385 Nm. Taką wartość udało się uzyskać dzięki doładowanemu benzyniakowi o pojemności 1,5 litra, generującemu 125 KM i 220 Nm (napędza przednie koła), oraz elektrycznej jednostce o parametrach – 95 KM i 165 Nm (odpowiada za tylny napęd).
BMW X2 xDrive25e – 53 km elektrycznego zasięgu
BMW X2 xDrive25e ma nie tylko sportową stylistykę. Także osiągi są godne samochodu o sportowym charakterze. Po mocnym wciśnięciu pedału gazu strzałka szybkościomierza dociera do 100 km/h już po 6,8 s. Maksymalnie autem można jechać 195 km/h, natomiast w trybie czysto elektrycznym prędkość wynosi 135 km/h. W takim ustawieniu po pełnym naładowaniu akumulatorów zasięg wynosi 53 km (według WLTP). Z kolei średnie zapotrzebowanie na paliwo BMW określiło na 1,7 l/100 km, a przeciętne zużycie energii to 15,0 kWh/100 km.
Jazda w trybie w pełni elektrycznym możliwa jest dzięki energii zgromadzonej w baterii o pojemności 10 kWh. Całkowicie pusta może zostać naładowana do pełna z domowego gniazdka elektrycznego w ciągu około 5 godzin. Z kolei po około 3,8 godziny jej poziom naładowania wynosi 80 proc. Za to przy użyciu stacji BMW lub Wallboxa ładowanie od 0 do 100 proc. zajmuje przeciętnie 3,2 godziny, a po upływie 2,4 godziny akumulator jest naładowany w 80 proc.
Nowe BMW X2 xDrive25e będzie dostępne w liniach stylistycznych Advantage, Advantage Plus, M Sport oraz M Sport X. W Polsce samochód pojawi się w salonach sprzedaży już w lipcu.