Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Citroen C5 Aircross SUV Hybrid – z prądem

Citroen C5 Aircross SUV Hybrid – z prądem

Citroen rozpoczyna elektryczną ofensywę. Flagowym modelem tego typu będzie C5 Aircross w wersji SUV Hybrid (Silent Urban Vehicle). Do 2025 roku Francuzi zamierzają zelektryfikować całą gamę swoich modeli.

Citroen C5 Aircross SUV Hybrid – SUV Kklasy e-KomfortŹródło: Citroen

Rok 2020 ma być początkiem zmian dla marki Citroen, która będzie stopniowo wprowadzać kolejne auta z napędem w 100 proc. elektrycznym i napędem hybrydowym plug-in. Począwszy od C5 Aircross SUV Hybrid, wszystkie nowe modele marki będą miały swoją wersję zelektryfikowaną.

Do napędu hybrydowego SUV-a wykorzystano benzynowy silnik o mocy 180 KM oraz elektryczny, generujący 109 KM. Łączna moc układu wynosi 225 KM, a moment obrotowy 320 Nm. Citroen zapewnia, że takie wartości w połączeniu z 8-biegową automatyczną skrzynią pozwolą na dynamiczną jazdę przy niskim zużyciu paliwa – średnio 1,7 l/100 km przy pełnej baterii.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Citroen C5 Aircross SUV Hybrid jest modelem typu plug-in. To oznacza, że po naładowaniu akumulatora będzie nim można podróżować w trybie czysto elektrycznym. Firma zapewnia, że zasięg wyniesie wówczas 50 km, ale wówczas jazda możliwa jest z prędkością do 135 km/h.

Citroen C5 Aircross SUV Hybrid –ładowanie krócej niż w 2 godz.

Silnik elektryczny zasilany jest z akumulatora o pojemności 13,2 kWh. Czas napełnienia zależy od użytej ładowarki. Przy korzystaniu z 32-amperowego wallboxa i opcjonalnej ładowarki wystarczy do tego mniej niż 2 godzin. Potrzebny czas ulegnie podwojeniu, gdy użyjemy standardowej ładowarki 3,7 kW i skorzystamy z gniazdka 14-amperowego. W końcu ładowanie może trwać nawet 7 godzin - z domowego 7-amperowego gniazdka i standardową ładowarką.

Na pokładzie auta znajdzie się dostępna z poziomu ekranu dotykowego funkcja e-Save. Pozwala ona kierowcy przygotować z wyprzedzeniem trasę przejazdu i zaplanować odpowiednią rezerwę energii elektrycznej (na 10 km, 20 km lub całą pojemność akumulatora) przydatną do wykorzystania w razie potrzeby podczas jazdy, w szczególności w razie konieczności przejazdu przez strefy miejskie.

W hybrydowej wersji samochód nie stracił nic na praktyczności. Citroen obiecuje przestronne wnętrze w obu rzędach siedzeń, przy czym z tyłu do dyspozycji są trzy indywidualne fotele – każdy ma taki sam rozmiar. Można je różnorodnie ustawiać i w zależności od ich położenia pojemność bagażnika wynosi 460-600 l.

Citroen C5 Aircross SUV Hybrid trafi do sprzedaży w Polsce w 2020 roku.

Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:CitroenCitroenSUVHybrydy
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków