Pierwsza generacja Nissana Micra K10 już dawno odeszła w zapomnienie, chociaż jeszcze nawet na polskich drogach można spotkać pojedyncze egzemplarze. Druga była wielkim sukcesem i ma na swoim koncie tytuł Car of the Year 1993. Trzecia generacja K12 zasłynęła z ekstrawaganckiego designu nadwozia, wersji coupé-cabrio oraz 160 SR. Natomiast czwarta K13 powróciła do owalnych kształtów i jest produkowana na rynek europejski w Indiach. Model ten także powstaje Chinach, Tajlandii, Indonezji i Meksyku.

Konkurenci Nissana powiększyli swoje najmniejsze modele do ponad 4 m długości, a Micra pozostała nadal małym autem o długości 3,78 m.

Podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie (marzec 2015) na stoisku Nissana mogliśmy podziwiać koncept o nazwie Sway. Z nieoficjalnych informacji wynika, iż na tej bazie powstanie piąta generacja Micry, która zapewne będzie bardziej ucywilizowana od tego co widzieliśmy w Genewie.

Wizualizację przyszłego Nissana Micra stworzył Theophilus Chin. Wiemy już, że nowa generacja K14 na rynek europejski będzie produkowana we francuskim Flins.