- GDDKiA rozpoczyna najdroższą inwestycję drogową w woj. świętokrzyskim
- Trasa S74 wydłuży się o 27,5 km i dotrze aż do woj. łódzkiego
- Odcinek będzie miał trzy węzły drogowe, 32 obiekty inżynierskie i trzy MOP-y
Powstająca droga S74 docelowo ma przebiegać przez trzy województwa (łódzkie, świętokrzyskie i podkarpackie). Połączy autostradę A1 w okolicy Piotrkowa Trybunalskiego z trasą S19 w pobliżu Niska. Obecnie firmy wyłonione w przetargach ogłoszonych przez GDDKiA realizują cztery inne świętokrzyskie odcinki trasy o łącznej długości przekraczającej 55 km. Wybudowanie fragmentu o długości 27,5 km będzie kosztowało aż 1 mld zł. Poznaliśmy też już datę planowanego ukończenia inwestycji.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoDroga S74. GDDKiA wyłoniła wykonawcę nowego odcinka
Podpisana kilka dni temu umowa dotyczy odcinka S74 od Mniowa do granicy województw. Zanim zostaną wbite pierwsze łopaty, firma Stecol Corporation będzie musiała zaprojektować dwujezdniowy fragment S74. Na przygotowanie projektu i wybudowanie trasy ma od teraz 39 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych. Uwzględnione zostaną trzy MOP-y (w miejscowościach Koliszowy, Jacentów i Lisie Jamy) oraz obwodnica Smykowa.
W ramach inwestycji planowana jest budowa trzech węzłów drogowych zapewniających połączenie z istniejącym układem komunikacyjnym (Ruda Maleniecka, Radoszyce, Smyków). Powstaną także 32 obiekty inżynierskie, w tym m.in. 12 wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej nad przejściami dla zwierząt dużych i średnich, przejście górne dla zwierząt średnich, sześć mostów zintegrowanych z przejściami dla zwierząt, a także 10 wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej i w ciągach dróg poprzecznych
– informuje GDDKiA.
Droga S74. Odcinki w realizacji i przygotowaniu w Świętokrzyskiem
Przy okazji ogłoszenia podpisania nowej umowy GDDKiA informuje o etapach prac nad innymi odcinkami S74 przebiegającymi przez woj. świętokrzyskie. Z komunikatu drogowców dowiadujemy się, że:
- odcinek S74 Mniów – Kielce Zachód (16,4 km) czeka na zezwolenie na realizację ZRID. Po jego uzyskaniu rozpoczną się roboty budowlane, które mają być prowadzone do drugiej połowy 2025 r.;
- odcinek S74 Kielce Zachód – Kielce (5 km) jest na etapie opracowania dokumentacji projektowej, dzięki której pod koniec roku zostanie złożony wniosek o wydanie decyzji ZRID. Budowa ma zakończyć się w drugiej połowie 2026 r.;
- obwodnica Opatowa w ciągu DK9 i S74 (12 km) jest realizowana od czerwca 2021 r. Prace budowlane trwają i mają być prowadzone do końca 2024 r.;
- w sprawie odcinka S74 Opatów – Łagów (18 km) toczy się kontrola postępowania przetargowego prowadzona przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych;
- odcinek S74 Łagów – Cedzyna (30 km) ma wkrótce doczekać się wykonawcy wyłonionego w ogłoszonym przetargu.