Nowy Fiat 600 produkowany jest w Polsce i nad Wisłą dostępny jest także z benzynowymi silnikami pod maską, a to pozwala znaleźć włoskiego crossovera w całkiem atrakcyjnej cenie. W naszej serii, w której przyglądamy się cennikom przystępnie wycenionych samochodów, dzisiaj rozkładamy na czynniki pierwsze nowe ceny Fiata 600 Hybrid.
Auto Świat / Mateusz Pokorzyński
Fiat 600
Nowy Fiat 600 na drogi wyjeżdża z polskich zakładów koncernu Stellantis. Do wyboru jest wersja w pełni elektryczna oraz propozycje z silnikiem 1.2 pod maską. Oczywiście wyraźnie tańsze
W regularnym cenniku do wyboru są dwie wersje silnikowe (poza elektrykiem), dwie wersje wyposażenia i dwa ciekawe pakiety.
Nowy Fiat 600 to miejski samochód poskładany z dobrze znanych i lubianych klocków, jakie koncern Stellantis wykorzystuje w swoich modelach segmentu B. Pod wieloma względami jest więc bardzo zbliżony do swoich braci, ale na pewno wyróżnia się stylistyką i ciekawym wnętrzem. Co to w ogóle za samochód?
Fiat 600 to miejski crossover. Mierzy 4171 mm długości, 1981 mm szerokości z lusterkami, 1536 mm wysokości, a rozstaw osi to 2557 mm. W wersjach spalinowych (hybrydowych) bagażnik ma 385 l pojemności, a po złożeniu tylnej kanapy - wzrośnie do 1256 l. Nieźle jak na SUV-ika rozmiaru B. Aktualnie polski cennik otwiera kwota przekraczająca 100 tys. zł.
Fiat 600 - silniki benzynowe, osiągi, zużycie paliwa
W Polsce cennik otwiera około 108 tys. zł za 100-konną wersję Hybrid. Najtańszy Fiat 600 oprócz 100-konnego benzyniaka generującego 205 Nm momentu obrotowego ma 21-kilowatowy (czyli 29-konny) motor elektryczny grający w tandemie z dwusprzęgłową przekładnią. Do kompletu jest jeszcze 48-woltowy akumulator litowo-jonowy, rozrusznik z napędem paskowym, falownik i elektroniczny moduł sterowania.
Średnie zużycie paliwa tej wersji to 4,8 l/100 km wg WLTP. A osiągi? 10,9 s do 100 km na godz. oraz 184 km na godz. prędkości maksymalnej. Wystarczające, ale nie oszałamiające.
Każdemu kto szuka lepszych liczb, polecamy zainteresować się mocniejszą wersją 1.2 136 KM MHEV DCT6. Tu już sprint do pierwszej setki zajmuje tylko 8,5 s, a Fiat 600 rozpędza się do 200 km na godz. Średnie zużycie paliwa? Również poniżej sześciu l na 100 km.
Fiat 600 1.2 Turbo 100 KM wersja Hybrid - od 108 tys. 500 zł
Fiat 600 1.2 Turbo 100 KM wersja LA PRIMA - od 128 tys. 500 zł
Fiat 600 1.2 Turbo 136 KM wersja Hybrid - od 115 tys. 500 zł
Fiat 600 1.2 Turbo 106 KM wersja LA PRIMA - od 135 tys. 500 zł
W ofercie znajduje się oczywiście także stuprocentowo elektryczna wersja, ale tej tym razem nie bierzemy pod uwagę. Szukamy najkorzystniejszej oferty na spalinowego Fiata. Co znajduje się na wyposażeniu standardowym dwóch podstawowych wersji wyposażenia?
Foto:
Auto Świat / Mateusz Pokorzyński
Foto:
Auto Świat / Mateusz Pokorzyński
Foto:
Auto Świat / Mateusz Pokorzyński
Foto:
Auto Świat / Mateusz Pokorzyński
Fiat 600 - wyposażenie. Są dwie regularne wersje i dwa ciekawe pakiety
Fiat 600 Hybrid - najważniejsze wyposażenie
Autonomiczny system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
Tylne czujniki parkowania
System multimedialny Uconnect 10.1: ekran dotykowy 10,25”, Bluetooth, kompatybilny bezprzewodowo z aplikacjami Android Auto / Apple Car Play
Wyświetlacz 7” TFT - elektroniczny wyświetlacz zegarów i komputera pokładowego
Reflektory przednie LED
Tylne światła w technologii LED
Klimatyzacja manualna
Kierownica pokryta skórą ekologiczną
Dzielone oparcie tylnej kanapy w stosunku 60/40
PAKIET STYL za siedem tys. zł
Oświetlenie wnętrza AMBIENT (8 kolorów)
Przednie i tylne dotykowe lampki LED
Lampy przeciwmgielne LED z funkcją doświetlania zakrętów
Przednie kierunkowskazy LED
Tablica wskaźników z akcentem kolorystycznym
Tapicerka z czarnej tkaniny z detalami w kolorze kości słoniowej
Chromowane klamki wewnątrz
Lusterka boczne w kolorze czarnym
17” Aluminiowe felgi
Chromowane elementy (linie boczne oraz logo na drzwiach)
Bezramkowe lusterko wsteczne z automatycznym ściemnianiem
Kieszenie na oparciu foteli przednich
Trzeci tylny zagłówek
PAKIET KOMFORT za siedem tys. zł
Czujniki parkowania 360° (przednie, boczne i tylne)
Lusterka boczne elektrycznie sterowane i podgrzewane
System monitorowania martwego pola
6 głośników
Kamera cofania z dynamicznymi liniami
System bezkluczykowego otwarcia samochodu i uruchomienia silnika
Klimatyzacja automatyczna
Fiat 600 LA PRIMA - najważniejsze wyposażenie
System multimedialny Uconnect 10.1 NAV: ekran dotykowy 10,25”, Bluetooth, kompatybilny bezprzewodowo z aplikacjami Android Auto / Apple Car Play, nawigacja
Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów
Autonomiczna jazda na poziomie 2 z funkcją stop & go i utrzymaniem pasa
Bezdotykowe otwierane klapy bagażnika ruchem stopy
Czujniki parkowania 360° (przednie, boczne i tylne)
Kamera cofania
18-calowe felgi aluminiowe z diamentowym szlifem
Fotel kierowcy z elektryczną regulacją w 6 płaszczyznach oraz funkcją masażu
Tapicerka jasna ze skóry ekologicznej z monogramem Fiata
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.