Auto Świat Wiadomości Aktualności Honda Civic Type R ponownie królem Nurburgringu

Honda Civic Type R ponownie królem Nurburgringu

Walka o miano najszybszego przednionapędowego samochodu na Nurburgringu nie ma końca. Najnowsza generacja Hondy Civic Type R pobiła VW Golfa GTI Clubsport S, ustanawiając nowy rekord czasu okrążenia na słynnej północnej pętli.

Honda Civic Type R ponownie królem Nurburgringu
Zobacz galerię (8)
Honda
Honda Civic Type R ponownie królem Nurburgringu

Teraz najlepeszy czas okrążenia Nurburgringu dla aut z napędem na przednią oś wynosi: 7 minut i 43,8 sekundy. Uzyskano go podczas ostatniej fazy testów, na suchym torze, przy optymalnej temperaturze otoczenia, co zapewniło najlepszą przyczepność opon i osiągi układu napędowego. Nowy czas jest lepszy o prawie siedem sekund w porównaniu z wynikiem poprzedniej generacji kompaktowego hot hatcha Hondy. Ponad trzysekundowa przewaga nad zdetronizowanym Volkswagenem Golfem GTI w odmianie Clubsport S, który uzyskał czas 7 minut i 47,19 sekundy, również jest znacząca.

Próbę bicia rekordu przeprowadzono 3 kwietnia 2017 roku jeszcze przedprodukcyjnym egzemplarzem nowego Civica Type R, ale będącym technicznym odpowiednikiem wersji seryjnej tego modelu. Ze względów bezpieczeństwa zainstalowano w nim pełną klatkę, ale producent informuje, że jej obecność w żadnym stopniu nie zwiększyła sztywności nadwozia. Dodatkowy ciężar klatki został skompensowany przez czasowe usunięcie systemu multimedialnego i tylnych siedzeń. Samochód osadzono na oponach torowych, dopuszczonych do użytku na drogach publicznych.

Cały rekordowy przejazd hot hatcha Hondy można obejrzeć na poniższym filmie.

Civic Type R najnowszej generacji ma pod maską zmodyfikowany silnik 2.0 i-VTEC Turbo, który generuje 320 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ręczna skrzynia biegów, która otrzymała krótsze przełożenia, również przyczyniła się do poprawy przyspieszenia. Nie bez znaczenia jest też zaawansowany pakiet aerodyniamczny.

O postępach nowego modelu opowiedział główny inżynier odpowiedzialny za opracowanie jego podwozia - Ryuichi Kijima. "Prędkość osiągnięta podczas pokonywania zakrętów nową Type R jest wyższa, ponieważ samochód ma szerszy rozstaw kół i szersze opony, dłuższy rozstaw osi, nowe tylne zawieszenie wielowahaczowe oraz wspaniałe właściwości aerodynamiczne, które poprawiają stabilność. Dla przykładu, kierowcy zazwyczaj wchodzą w zakręt za Metzgesfeld z prędkością około 150 km/h. Nawet na tym średnio szybkim zakręcie, prędkość jest o około 10 km/h wyższa, za sprawą znakomitej stabilności modelu Type R. Dzięki poprawie osiągów w zakrętach, możemy zwiększyć prędkość, pomagając nowemu Type R osiągnąć znacznie lepszy czas okrążenia”.

Produkcja nowej Hondy Civic Type R rozpocznie się latem br.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków