Solaris Urbino 18 Hybrid wyposażony w napęd elektryczno-spalinowy, zyżywa w porównaniu z tradycyjnymi autobusami o 22-24% paliwa mniej i emituje aż o 80% mniej zanieczyszczeń. Między innymi te korzyści z eksploatacji pojazdu, przekonały firmę Compagnie des Transports Strasbourgeois (CTS) do zakupu pierwszego we Francji autobusu z napędem hybrydowym.

Już od stycznia wyprodukowany w Polsce autobus hybrydowy będzie wozić mieszkańców Strasburga, siedziby Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, Rady Europy czy gospodarza obrad plenarnych Parlamentu Europejskiego.

- Sprzedaż pierwszego we Francji autobusu z napędem hybrydowym, wpisuje się w naszą strategię, która w najbliższym czasie zakłada między innymi intensyfikację działań właśnie na rynku francuskim. Strasburg to niejedyne francuskie miasto, które w najbliższym czasie będzie posiadać autobus z napędem hybrydowym. Właśnie trwają negocjacje z kolejnym przewoźnikiem z Francji - powiedziała Solange Olszewska, prezes firmy Solaris Bus & Coach S.A.

Solaris Urbino 18 Hybrid miał swoją premierę w 2006 roku. Od tego momentu autobus został kupiony przez przewoźników z: Drezna, Lispka, Bochum, Bremy, Monachium, Hanoweru, Poznania oraz Lenzburga (Szwajcaria).

Solaris Urbino 18 Hybrid wyposażony jest w niewielki silnik spalinowy oraz dwa silniki elektryczne, zasilane z baterii umiejscowionych na dachu pojazdu. Baterie nie wymagają ładowania z zewnątrz, ponieważ gromadzona jest w nich energia powstająca podczas hamowania autobusu. Energia ta ponownie jest wykorzystywana podczas przyspieszania pojazdu.

Zastosowanie takiego napędu daje korzyści zarówno ekonomiczne, jak i ekologiczne. Instytut badawczy TÜV SÜD Auto, przeprowadził badania, porównując zużycie paliwa Solarisa Urbino 18 Hybrid oraz Solarisa Urbino 18 z tradycyjnym silnikiem diesla. Wyniki testów dowiodły redukcję zużycia paliwa o 23,8% w cyklu miejskim, 23,% w cyklu podmiejskim oraz 22,9% w cyklu mieszanym.

Oszczędność zużycia paliwa przez Urbino 18 Hybrid, przy wysokich cenach surowców energetycznych, zapewnia zwrot poniesionych kosztów (hybryda jest droższa od tradycyjnych autobusów o około 140 tysięcy euro) po 6-7 latach przy przeciętnym przebiegu 60.000 km rocznie.