Wystartowała w ponad 300 wyścigach, 43-krotnie wygrała w klasie i 125 razy znalazła się na podium — to sportowe dokonania Toyotoy GR Supry GT4. Samochód wprowadzono do produkcji w 2020 r. i odnosił sukcesy m.in. w cyklu GT4 European Series, a także w japońskiej serii Super Taikyu oraz w amerykańskich cyklach IMSA Michelin Pilot Challenge i Pirelli GT4 America.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Toyota GR Supra GT4 100 Edition:
limitowana edycja dla tych, dla których Supra to za mało
Wyczynowa Toyota GR Supra GT4 powstała dzięki Gazoo Racing, wyścigowej sekcji japońskiego koncernu. Toyota Gazoo Racing dostarczyła prywatnym zespołom wyścigowym na całym świecie ponad 100 sztuk tego modelu i w związku z tym światło dzienne ujrzą kolekcjonerskie egzemplarze GR Supra GT4 "100 Edition".
Samochody z kolekcjonerskiej edycji bazują na udoskonalonym modelu GR Supra GT4 Evo, napędzanym przez 6-cylindrowy rzędowy silnik turbo uzyskujący moc 430 KM. Wersja "100 Edition" nie ma homologacji wyścigowej zgodnej z regulaminem klasy GT4 i przeznaczona jest do jazdy po torach wyścigowych podczas imprez typu track day.
Toyota GR Supra GT4 100 Edition: w Europie tak, ale w Polsce jej nie kupisz
Kolekcjonerska edycja będzie miała charakterystyczny lakier Plasma Orange, taki sam jak w wersji GR Supra GT4 Evo, a jej wyróżnikiem będzie m.in. poszerzony wlot powietrza w masce oraz nowe elementy aerodynamiczne na przednim zderzaku. Te ostatnie mają za zadanie zwiększyć docisk. Ponadto znajdziemy tu lusterka z włókna węglowego, reflektory LED przystosowane do wyścigów długodystansowych, fotel dla pasażera i haft "100 Edition" na siedzeniach oraz specjalną plakietkę z numerem egzemplarza.
Wyjątkowa Toyota GR Supra GT4 "100 Edition" została wyceniona na 220 tys. euro. Mówimy o cenie zakupu bez uwzględnienia podatków i kosztów dostawy. Ale nawet majętne osoby, które mogłyby sobie pozwolić na zakup wyczynowej Supry i tak będą musiały obejść się smakiem. Powód jest prozaiczny. Kolekcjonerska wersja zostanie wyprodukowana w liczbie trzech sztuk, po jednym aucie na rynek Europy, Azji i Ameryki Północnej.