Lexus RZ jest pierwszym oferowanym na całym świecie elektrycznym modelem tej japońskiej marki i równocześnie najnowszym pojazdem testowanym przez Euro NCAP. Oparty na tej samej platformie, co testowane już Toyota bZ4X oraz Subaru Solterra, z bardzo dobrej strony pokazał się podczas testów przeprowadzonych przez tę niezależną organizację.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Lexus RZ z szeregiem seryjnych systemów bezpieczeństwa
RZ został opracowany na sztywnej i wytrzymałej platformie e-TNGA, w której bateria stanowi integralną część podwozia. Samochód wyposażony jest w dziewięć poduszek powietrznych oraz najnowszy pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 3, którego zaletą jest możliwość wykrywania większej liczby potencjalnych zagrożeń.
- Przeczytaj także: Te samochody będą musiały zniknąć. Unijne przepisy są bezlitosne
Do najważniejszych elementów tego pakietu należy system ochrony przedzderzeniowej (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów. System potrafi również oszacować ryzyko zderzenia z pojazdami zbliżającymi się z prawej lub lewej strony na skrzyżowaniu podczas skręcania. Gdy zaistnieje realne ryzyko zderzenia, auto samoczynnie odpowiednio przyhamuje i skręci bez zmiany pasa ruchu.
Lexus RZ — wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP
Testy przeprowadzone przez Euro NCAP potwierdziły, że bezpieczeństwo Lexusa RZ stoi na wysokim poziomie. RZ uzyskał 87 proc. za ochronę dorosłych pasażerów oraz 87 proc. za ochronę dzieci. Jeszcze więcej, bo 89 proc., RZ uzyskał za ochronę pieszych, rowerzystów i motocyklistów. Najsłabiej, choć i tak na wysokim poziomie, bo 81 proc., oceniono działanie systemów bezpieczeństwa.