Auto Świat EV Wiadomości Jak bezpieczny jest elektryczny Lexus RZ? Wyniki testów Euro NCAP

Jak bezpieczny jest elektryczny Lexus RZ? Wyniki testów Euro NCAP

Niezależna organizacja Euro NCAP przeprowadziła testy bezpieczeństwa czynnego i biernego elektrycznego Lexusa RZ. Eksperci ocenili m.in. skuteczność ochrony dorosłych pasażerów oraz dzieci, a także niechronionych uczestników ruchu. W ramach testu sprawdzono również działanie systemów bezpieczeństwa.

Crash-test: Lexus RZ
Zobacz galerię (6)
Euro NCAP
Crash-test: Lexus RZ

Lexus RZ jest pierwszym oferowanym na całym świecie elektrycznym modelem tej japońskiej marki i równocześnie najnowszym pojazdem testowanym przez Euro NCAP. Oparty na tej samej platformie, co testowane już Toyota bZ4X oraz Subaru Solterra, z bardzo dobrej strony pokazał się podczas testów przeprowadzonych przez tę niezależną organizację.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Lexus RZ z szeregiem seryjnych systemów bezpieczeństwa

RZ został opracowany na sztywnej i wytrzymałej platformie e-TNGA, w której bateria stanowi integralną część podwozia. Samochód wyposażony jest w dziewięć poduszek powietrznych oraz najnowszy pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 3, którego zaletą jest możliwość wykrywania większej liczby potencjalnych zagrożeń.

Do najważniejszych elementów tego pakietu należy system ochrony przedzderzeniowej (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów. System potrafi również oszacować ryzyko zderzenia z pojazdami zbliżającymi się z prawej lub lewej strony na skrzyżowaniu podczas skręcania. Gdy zaistnieje realne ryzyko zderzenia, auto samoczynnie odpowiednio przyhamuje i skręci bez zmiany pasa ruchu.

Lexus RZ — wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP

Testy przeprowadzone przez Euro NCAP potwierdziły, że bezpieczeństwo Lexusa RZ stoi na wysokim poziomie. RZ uzyskał 87 proc. za ochronę dorosłych pasażerów oraz 87 proc. za ochronę dzieci. Jeszcze więcej, bo 89 proc., RZ uzyskał za ochronę pieszych, rowerzystów i motocyklistów. Najsłabiej, choć i tak na wysokim poziomie, bo 81 proc., oceniono działanie systemów bezpieczeństwa.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków