• Nowy puchar będzie rozgrywany na torze Poznań w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski
  • Roadstery, które będą dostarczane na tor, mają wzmocnione silniki i zmodyfikowany układ jezdny
  • Są jeszcze wolne miejsca, a dla pań, które zgłoszą się do startów, przewidziano specjalne zachęty

W pierwszym sezonie zawody pucharu Mazdy MX-5 rozegrane zostaną na torze Poznań w czterech terminach pokrywających się z kalendarzem startów Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski (7-9 maja, 11-13 czerwca, 2-4 lipca i 10-12 września), przy czym organizatorzy nie wykluczają dodatkowej rundy na którymś z torów poza granicami Polski.

Prace nad samochodem, który wystartuje w pucharze Mazdy MX-5, trwają od zeszłego roku. Pierwsze auto wyjechało na tor w listopadzie, za kierownicą zasiadł Nikodem Wiśniewski z zespołu Williams E-sports, zwycięzca ubiegłorocznego wirtualnego wyścigu 24h Le Mans.

Puchar Mazdy MX-5 – kierowca przyjeżdża tylko ze swoim kaskiem i kombinezonem

W tym roku przewidziano start dziesięciu fabrycznie nowych Mazd MX-5 czwartej generacji, przystosowanych do sportu wyczynowego przez polskich inżynierów i mechaników w warszawskiej firmie TG Auto. Pod maską wyścigówki będzie pracować zbliżony do seryjnego, dwulitrowy wolnossący silnik o mocy podwyższonej do 200 KM. Napęd przenoszony jest na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej, auto ma szperę. Układ jezdny, w tym zawieszenie, zostały zmodyfikowane. Masa samochodu gotowego do startu wyniesie około 980 kg.

Gotowe do startów samochody będą przyjeżdżać na tor zatankowane, z niezbędnymi częściami i wyposażeniem. Kierowca musi mieć tylko kombinezon i kask. Mazda deklaruje, że – mimo dużego zainteresowania nowym pucharem – ma jeszcze wolne samochody, a do udziału zachęca także kobiety i szykuje dla nich specjalne zachęty.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem w kolejnych sezonach liczba pucharowych Mazd MX-5 może być zwiększona do 25, a nawet więcej.