W epoce downisizingu to niecodzienna wiadomość, nawet jeśli mówimy o usportowionych samochodach. Marka z Affalterbach postanowiła spełnić życzenia klientów, którzy również w tej klasie SUV-ów oczekują nie tylko wysokiej mocy, ale także głębokiego dźwięku „V-ósemki”.

Silnik 4.0 V8 biturbo jest blisko spokrewniony z tym z Mercedesa-AMG GT. W SUV-ach generuje on 476 KM (wersja bazowa) lub nawet 510 KM mocy (wersja S) oraz odpowiednio: 650 lub 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mercedes-AMG GLC i GLC Coupe 63 4Matic+ przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4 sekundy. Mocniejsze warianty są potrafią to zrobić 3,8 sekundy! Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Oba auta, tak jak Mercedesa-AMG E 63 4Matic+, wyposażono w superszybką, 9-biegową skrzynię AMG Speedshitf MCT oraz napęd obu osi AMG Perforrmacne 4 Matic+. Zmienna dystrybucja momentu obrotowego łączy zalety różnych koncepcji napędu, stale napędzając oś tylną i elastycznie dołączając oś przednią.

Dla oczekujących jeszcze bardziej sportowych wrażeń i skuteczniejszego prowadzenia przygotowano trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne (łączy dynamikę z komfortem jazdy), progresywny układ kierowniczy i układ wydechowy Performance z technologią aktywnych klap, którego brzmienie można zmieniać za naciśnięciem przycisku. Ponadto dostępny jest tylny dyferencjał z blokadą mechaniczną (z elektronicznym sterowaniem w wersji S), który ogranicza poślizg wewnętrznego koła w zakręcie bez ingerencji układu hamulcowego pozwalając na szybsze przyspieszenie na wyjściu.

Mercedesy-AMG GLC i GLC Coupé 63 4Matic+ debiutują podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku. Oba modele będą dostępne w Europie. Ich sprzedaż ruszy w połowie czerwca, a rynkowa premiera odbędzie się we wrześniu.