W Evo X zastosowano napęd 4x4 z systemem S-AWC (Super All Wheel Control). W jego skład wchodzą: aktywny centralny mechanizm różnicowy, aktywna kontrola zawieszenia, aktywna kontrola stabilności. Dzięki optymalnemu sterowaniu momentem obrotowym system poprawia właściwości jezdne na zakrętach i pozwala na płynniejsze przyspieszanie i hamowanie.Mitsubishi Lancer Evo X oferowany będzie w Polsce w trzech wersjach wyposażeniowych. Podstawowa RS oraz GSR będa miały skrzynie manualne, a odmiana MR standardowo wyposażona będzie w skrzynię SST.
Mitsubishi Lancer Evo X wkracza na scenę
Nowy Lancer Evo X nie ma być już tylko "wyścigówką dla chłopców" jak twierdzi Mitsubishi. Teraz auto ma konkurować także z takimi autami jak BMW serii 3 czy Audi A4. W EVO X zastosowano nowy 2-litrowy doładowany silnik o mocy 295 KM. W zależności od wersji napęd przekazywany jest za pomocą 5-biegowej manualnej skrzyni lub zautomatyzowanej SST (Sport Shift Transmission). W niej biegi zmieniane są automatycznie lub ręcznie przez kierowcę. Przyspieszenie 0-100 km/h w przypadku wersji z manualną skrzynią wynosi 5,4 s, a ze skrzynią SST 6,3 s. Za to przyspieszanie 60-100 km/h w wersji manualnej trwa 6,1 s, a przy skrzyni SST 3,4 s.Skrzynia SST pracuje w trzech trybach:Normal – do jazdy w tradycyjnych warunkachSport – tępuje szybsza zmiana przełożeń i przy wyższych obrotach, ma to znaczenie podczas jazdy na wzniesieniach i na krętych odcinkach drógSuper Sport – biegi zmieniane są jeszcze szybciej w podobny sposób jak zrobiłby to kierowca wyścigowy. Tryb zalecany do jazdy na zamkniętym torze.