- Aktualnie trasa ma po dwa pasy w każdą stronę, jednak docelowo zostanie poszerzona do trzech. W czasie przebudowy część nawierzchni będzie jednak czasowo wyłączona z użytku
- W pierwszym etapie, od 7 do 13 października, ruch zostanie skierowany na jezdnię prawą. Następnie, w dniach 13–20 października, kierowcy będą korzystać z jezdni lewej
- Prace będą realizowane bez całkowitego zamknięcia drogi — ekipy budowlane będą działały równolegle z odbywającym się ruchem pojazdów
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Od 7 października na odcinku drogi ekspresowej S7 między węzłami Gdańsk Lipce i Gdańsk Południe obowiązywać będzie nowy układ pasów, związany z kolejnym etapem budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT). Prace potrwają do 20 października.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPoznaj kontekst z AI
- Przeczytaj także: Prace nad największą obwodnicą w Polsce idą pełną parą. Padły daty. Ruszają konsultacje
Jak zmieni się ruch podczas budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej?
W tym czasie ruch pojazdów zostanie ograniczony do jednego pasa w każdą stronę na blisko 800-metrowym odcinku. Obecnie droga posiada dwa pasy w obu kierunkach, jednak docelowo po zakończeniu inwestycji kierowcy będą mieli do dyspozycji po trzy pasy w każdą stronę. Na czas przebudowy część jezdni zostanie wyłączona z ruchu.
Rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA Mateusz Brożyna poinformował, że zmiana będzie obowiązywała na blisko 800-metrowym odcinku Południowej obwodnicy Gdańska (S7) między węzłami Gdańsk Lipce i Gdańsk Południe, od wtorku do 20 października br.
W pierwszym tygodniu, od 7 do 13 października, pojazdy będą poruszać się po prawej jezdni w stronę Warszawy i Gdańska. Następnie, od 13 do 20 października, ruch zostanie przeniesiony na lewą jezdnię, prowadzącą w kierunku węzła Gdańsk Południe. Jak przekazał rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA Mateusz Brożyna, zmiany te są niezbędne dla realizacji kolejnego etapu budowy OMT.
Jakie będą utrudnienia dla kierowców na drodze S7?
Roboty drogowe będą prowadzone "pod ruchem", co oznacza, że prace będą odbywać się równolegle z normalnym przemieszczaniem się pojazdów. Taka organizacja może powodować utrudnienia, dlatego kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność i stosować się do tymczasowego oznakowania.
Drogowcy apelują do wszystkich użytkowników drogi o rozwagę i dostosowanie się do nowych warunków na trasie. Zmiany mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa zarówno pracownikom budowy, jak i kierowcom.
Co zmieni Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej?
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, której długość wyniesie 32 km, połączy Południową obwodnicę Gdańska z drogą ekspresową S6. Nowa trasa przejmie znaczną część ruchu z obecnie mocno obciążonej Obwodnicy Trójmiasta, poprawiając płynność komunikacji w regionie.
Dodatkowo przebudowany węzeł Gdańsk Południe umożliwi zjazd w kierunku autostrady A1, co pozwoli na lepsze skomunikowanie Trójmiasta z centralną i południową częścią kraju. Inwestycja ta ma kluczowe znaczenie dla rozwoju infrastruktury drogowej Pomorza i poprawy komfortu podróżowania dla mieszkańców oraz turystów.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej — które odcinki już są gotowe?
Od czerwca 2025 r. kierowcy mogą jeździć już nowym odcinkiem drogi ekspresowej S7, a dokładniej — 16-kilometrowym odcinkiem Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Trasa biegnie od Chwaszczyna do Żukowa.
Chić można już z niej korzystać, to jeszcze nie wszystko na tym odcinku trasy jest gotowe. Nadal powstaje tam węzeł drogowy Żukowo. Będzie on stanowić ważną część obwodnicy. W trakcie ukończenia jest także węzeł Chwaszczyno — drogowcy kończą tam budowę brakujących łącznic.