Tradycyjnie najwięcej modyfikacji stylistycznych przeprowadzono w przedniej części samochodu. Łatwo zauważyć nowe lampy, większą osłonę chłodnicy i przeprojektowany zderzak. W najwyższej wersji wyposażenia Tekna dolne części drzwi oraz tylny zderzak przyozdobiono chromowaną listwą.

Ponadto do oferty wprowadzono nowe wzory obręczy kół w rozmiarach 17 i 18 cali. Odświeżonego X-Traila poznamy także po nowych kolorach nadwozia: pomarańczowym perłowym, czerwonym perłowym, niebieskim perłowym metalizowanym oraz ciemnobrązowym perłowym.

We wnętrzu znajdziemy nową, spłaszczoną u dołu kierownicę z opcjonalnie podgrzewanym wieńcem. Producent deklaruje, że poprawi jakość wykończenia kabiny - dotyczy to także skórzanej tapicerki, dostępnej w dwóch odcieniach czerni i brązu.

Nissan X-Trail po liftingu

W modelu po liftingu również tylne siedzenia będą mogły zostać wyposażone w funkcję podgrzewania, a wersja Tekna będzie seryjnie wyposażona w ośmiogłośnikowy system BOSE Premium. Obsługę multimediów poprzez ekran dotykowy ułatwi nowy interfejs przypominający aplikację.

Nissan X-Trail to duży samochód, dostępny w odmianie pięcio- lub siedmiomiejscowej. Po modyfikacjach we wnętrzu pojemność bagażnika zostanie symbolicznie zwiększona z 550 do 565 litrów (wariant pięcioosobowy). Tak dużą przestrzeń można konfigurować na różne sposoby, wykorzystując do tego półki i przegrody.

Żadnych zmian nie będzie w gamie jednostek napędowych. Będzie się ona składać z benzyniaka 1.6 DIG-T 160 KM i dwóch turbodiesli: 1.6 dCi 130 KM i 2.0 dCi 177 KM. Silniki wysokoprężne będą oferowane również z napędem 4x4 i „automatem” Xtronic, podczas gdy benzynowy nadal będzie dostępny tylko z ręczną skrzynią biegów i napędem na przednie koła.

Zmodernizowany Nissan X-Trail trafi w sprzedaży w sierpnia 2017 roku. W 2018 roku do oferty tego modelu zostanie wprowadzona technologia jazdy autonomicznej ProPILOT. System będzie kontrolował układ kierowniczy, przyspieszenie i hamowanie podczas jazdy wybranym pasem autostrady.