• NASCAR Camping World Truck Series to wyścigi półciężarówek
  • Toyota ściga się w tych zawodach nieprzerwanie od 2004 r.
  • Japoński producent właśnie zaprezentował nową Tundrę TRD Pro, która odzwierciedla najnowszą wersję cywilnego pick-up'a Toyoty

Wyścigi samochodów użytkowych po raz pierwszy odbyły się w 1995 r. Pierwotnie zawody odbywały się głównie na krótkich (wolniejszych) torach na zachodzie kraju. Teraz seria jeździ również na dużych owalach, a kalendarz ma podobny harmonogram do pozostałych formuł. To właśnie w CWTS debiutuje większość kierowców, którzy potem jeżdżą w NASCAR Cup Series.

700-konne półciężarówki

Samochody są osadzone na ramach rurowych z klatkami bezpieczeństwa zgodnymi z przepisami NASCAR. Ciężarówki korzystają z silników V8 o standardowej pojemności 5,86 litra i mocy 650 -700 KM, który jest przekazywana na tylną oś za pośrednictwem 4-biegowej, manualnej skrzyni biegów. Masa własna gotowego bolidu bez paliwa i kierowcy musi wynosić przynajmniej 1451 kg.

Kariera Toyoty w NASCAR zaczęła się właśnie od dołączenia do wyścigów pick-upów w 2004 r. Dziś Toyota ma na koncie osiem tytułów mistrzowskich kierowców oraz 11 tytułów mistrzowskich producenta. Na początku tego sezonu na torze Daytona International Speedway Ben Rhodes pojechał Tundrą po dwusetne zwycięstwo dla tej marki. Obecnie japoński producent konkuruje w NASCAR z samochodami Forda i Chevroleta.

Nowa generacja Tundry i nowy bolid NASCAR

Toyota niedawno zaprezentowała zupełnie nową Tundrę TRD Pro przygotowaną do rywalizacji w 2022 r. Ten samochód odzwierciedla debiut zupełnie nowej generacji "cywilnej" Tundry w USA. Czy nowe auto zostanie czempionem? Czas pokaże.