W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
BMW M5 jest teraz hybrydą z V-ósemką pod maską
BMW M5 wjeżdża w nową erę w motoryzacji w taki sposób, że miłośnicy modelu mogą odetchnąć z ulgą. Pod maską wciąż pracuje tak lubiany przez nich silnik 4.4 V8 TwinPower Turbo. W najnowszej odsłonie modelu dostał do pomocy jeszcze silnik elektryczny. Potencjał napędu M Hybrid jest ogromny. Moc systemowa to aż 727 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi okrągłe 1000 Nm. Wielka limuzyna rozpędza się od 0 do 100 km na godz. w 3,5 s. Na osiągnięcie 200 km na godz. ze startu zatrzymanego wystarczy tylko 10,9 s. Tyle czasu większość zwykłych aut potrzebuje na rozpędzenie się do "setki". Wyprzedzanie na jednopasmowej drodze trwa dosłownie chwilę: 2,2 s z 80 do 120 km na godz. Imponujące. Nowe M5 może się rozpędzić do 305 km na godz. Przy tym... potrafi też pokonać nawet 69 km w trybie bezemisyjnym bez włączania V-ósemki. Tak duży zasięg zapewnia akumulator o pojemności 18,6 kWh netto.
W najnowszym BMW M5 wraca wersja Touring
W tej generacji piątki w gamie pojawi się także BMW M5 Touring. Po raz pierwszy taki model zadebiutował w 1992 r. Sukces M3 Touring pokazuje, że w 2024 r. klienci wciąż marzą o takich samochodach. To praktyczny samochód, który w mgnieniu oka może zamienić się w bestię... Kombi ma taką samą moc jak limuzyna i praktycznie identyczne osiągi. To wszystko w rodzinnym i komfortowym samochodzie z bagażnikiem o pojemności 500-1630 l. Uniwersalność M5 podkreślają napęd na wszystkie koła M xDrive i elektronicznie sterowany aktywny dyferencjał M na tylnej osi, które są specjalnie dostosowane do charakterystyki napędu M HYBRID. Oprócz ustawienia 4WD w menu ustawień można wybrać tryb 4WD Sport z wyraźnie odczuwalną przewagą transmisji napędu na tylną oś. W trybie 2WD doświadczeni kierowcy mogą cieszyć się jazdą z wyłączonym DSC (dynamiczna kontrola stabilności) i napędem na tył. Nowe BMW M5 jest gotowe na każde wyzwanie.
Nowe BMW M5 ma dwie twarze. Zaskakuje komfortem i wyposażeniem
Nowe BMW M5 ma dwa oblicza. Z jednej strony to potężny i wyczynowy samochód, który osiągami i prowadzeniem zaprzecza prawom fizyki i świetnie czuje się na torze, a z drugiej... oferuje luksus i komfort z najwyższej półki. Tapicerka ze skóry Merino, panel interakcji BMW, 4-strefowa klimatyzacja automatyczna, oświetlenie wnętrza M z oświetleniem powitalnym oraz system Surround Sound marki Bowers & Wilkins tworzą ekskluzywną atmosferę premium. Na liście opcji znajdziemy choćby: ogrzewanie kierownicy, aktywna wentylacja foteli i szklany dach panoramiczny. Oczywiście nie zabrakło też najnowocześniejszego systemu multimedialnego BMW iDrive z systemem operacyjnym BMW 8.5 i zorientowanych na kierowcę ekranów. Do tego w standardzie znajduje się szeroka gama systemów wspomagających kierowcę, których działanie jest dodatkowo optymalizowane przez zintegrowany układ hamulcowy i połączony w sieć system kontroli dynamiki poprzecznej. To wszystko w samochodzie, którego moc wyraźnie przekracza 700 KM. Co więcej, nowe M5 jest teraz dostępne w BMW Leasing 107 proc.