- Toyota GR Yaris po modernizacji ma silnik generujący 280 KM i 390 Nm
- Samochód rozpędza się do setki po 5,5 s, a maksymalna prędkość to 230 km/h
- Moment obrotowy dociera do kół dzięki manualnej lub automatycznej skrzyni
- Zachęcamy do oddawania głosów w specjalnej ankiecie, która znajduje się pod artykułem
Toyota Yaris aktualnej generacji w ofercie jest od 2020 roku. W ramach gamy japońskiego malucha oferowana jest m.in. sportowy model GR Yaris. Teraz samochód został zmodernizowany.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo- Przeczytaj także: Koniec kłótni o lewy kierunkowskaz na rondzie. Zapadł wyrok sądu
Toyota GR Yaris przeszła modyfikacje, które poprawiły jej osiągi oraz własności jezdne. Samochód zyskał nową wersję turbodoładowanego, trzycylindrowego silnika, który teraz generuje 280 KM i 390 Nm (poprzednio 261 KM oraz 360 Nm). Bez zmian pozostały: przyspieszenie do setki, które zajmuje autu 5,5 s oraz prędkość maksymalna – 230 km/h.
Nowa jest teraz ośmiobiegowa, automatyczna przekładnia charakteryzująca się ultraszybkimi zmianami przełożeń. Do lepszych osiągów silnika dostosowano też 6-stopniową skrzynię manualną.
Toyota GR Yaris – poprawione zawieszenie
Konstruktorzy nie zapomnieli również o modyfikacji podwozia. Nowa Toyota GR Yaris ma zawieszenie dostrojone w taki sposób, żeby zapewnić doskonałą przyczepność także w ekstremalnych warunkach jazdy. Dostosowano też ustawienia sprężyn oraz wzmocniono przednie amortyzatory.
Do podstawowego wyposażenia zostały dodane najważniejsze elementy pakietu Sport. Teraz standardem są: dodatkowa chłodnica, intercooler z instalacją natrysku wody oraz zmodyfikowany wlot powietrza.
Toyota GR Yaris – sportowe akcenty we wnętrzu
Toyota GR Yaris zmieniła się także we wnętrzu. W części pasażerskiej poprawiono pozycję za kierownicą, tak żeby była bardziej sportowa. Zaprojektowany na nowo kokpit przypomina wyczynowe auta z rajdów czy wyścigów. Standardem w GR Yarisie są też cyfrowe zegary.
We wnętrzu o sportowy charakter Toyoty GR Yaris dbają także sportowe fotele GR, aluminiowe nakładki na pedały i nakładki progowe. Auto ma także wykonany z włókna węglowego, 18-calowe alufelgi, dach wykonany włókna węglowego, a także bezramkowe drzwi oraz czerwone zaciski hamulców.
Pierwsze egzemplarze nowej Toyoty GR Yaris dotarły już do Polski i wkrótce trafią do właścicieli. Auto można w dalszym ciągu zamawiać, ale trzeba pamiętać, że liczba egzemplarzy jest ograniczona.
- Czytaj także: Polsko-włoskie superauto zachwyciło na prestiżowej imprezie. Pojawiło się wśród najlepszych
Samochód z manualną skrzynią kosztuje od 214 900 zł, a z automatyczną przekładnią GAZOO Racing Direct od 225 900 zł.