Volkswagen Multivan zadebiutował już jesienią 2021 roku, ale na początku niemiecki producent nie zdecydował się na wersję wysokoprężną. W palecie znalazł się jedynie silnik benzynowe: 1.5 TSI, 2.0 TSI i 1.4 TSI eHybrid. Teraz dołącza do nich motor 2.0 TDI o mocy 204 KM. Multivan z dieslem jest dostępny zarówno w wersji krótszej, jak i w wersji długiej z pięcioma, sześcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi.

Będzie to czterocylindrowa jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1968 cm3, która pochodzi z serii EA288evo. Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 360 Nm (w zakresie od 1600 do 2750 obr./min). Wersja wysokoprężna, podobnie jak w przypadku wariantów z silnikiem benzynowym, ma napęd na przednie koła i jest standardowo wyposażona w siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów DSG.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Nowa jednostka ma dwa katalizatory SCR i system podwójnego wtrysku AdBlue, co według producenta obniżyło emisja tlenków azotu nawet o 80 procent. Także mniejsza jest emisja CO2 – wysokoprężny Multivan, podobnie jak jednostki benzynowe, spełnia nową normę emisji spalin Euro 6D-ISC-IDM.

Nowy Multivan z silnikiem wysokoprężnym powinien mieć także mały "apetyt" na paliwo. Zużycie (łącznie wg. WLTP) według producenta wacha się od 6,5 do 6,8 litra na 100 km. Tak niskie spalanie powinno w teorii pozwolić na przejechanie ok. 900 km na jednym baku paliwa.

Volkswagen Mutlivan TDI - ceny

Ceny wersji z dieslem TDI zaczynają się od niespełna 297 tys. zł brutto – na tyle wyceniono wersję Comfortline. Za najbogatszą odmianę Multivan Edition trzeba zapłacić nieco ponad 317 tys. zł brutto.