Auto Świat Wiadomości Aktualności OMODA & JAECOO: dlaczego warto poznać nowe marki?

OMODA & JAECOO: dlaczego warto poznać nowe marki?

Materiał reklamowy na zlecenie marki
OMODA & JAECOO Polska

Choć od debiutu marek OMODA i JAECOO na polskim rynku nie minął jeszcze rok, auta te już widać na ulicach, i to w zauważalnej liczbie, a oficjalne statystyki sprzedaży potwierdzają rosnące zainteresowanie ofertą. Byliśmy w jednym z warszawskich salonów OMODA i JAECOO, żeby przekonać się, na czym polega fenomen aut, które zdobywają rynek.

Wprowadzenie na rynek nowych modeli aut nie jest prostym przedsięwzięciem. Zakup samochodu to dla wielu nabywców bardzo poważna decyzja; to dla większości gospodarstw domowych po zakupie nieruchomości drugi co do wielkości wydatek. Tylko nieliczni nabywcy podejmują takie decyzje spontanicznie. Za wyborem konkretnego modelu zwykle muszą przemawiać też konkretne, mocne argumenty.

A jeśli jeszcze mamy do czynienia nie tylko z zupełnie nowymi modelami, ale także z markami, które niedawno debiutowały, a zyskują uznanie klientów, to świadczy to o ponadprzeciętnej atrakcyjności oferty. W samym tylko lutym według oficjalnych danych instytutu Samar w Polsce zarejestrowano 450 aut marki JAECOO i 381 egzemplarzy aut marki OMODA. To wyniki lepsze od tych, jakie w tym samym czasie uzyskało wiele marek obecnych na polskim rynku od lat. Skąd bierze się ten sukces?

Nowe marki z potężnym zapleczem

Choć marka OMODA debiutowała na świecie w 2022 roku, a JAECOO jest jeszcze młodsze, bo marka ta powstała w 2023 roku, to trudno je uznać za raczkujących producentów. Obie marki bowiem należą do globalnego koncernu Chery Automobile, jednego z największych producentów aut na świecie, obecnego na rynku od ponad 25 lat. W 2024 roku koncern Chery wyprodukował w Chinach ponad 2,6 mln samochodów, z których ponad 1,14 mln trafiło na eksport do ponad stu krajów świata.

O tym, że OMODA i JAECOO poważnie podchodzą do rynku europejskiego, świadczy to, że koncern posiada centrum badawczo-rozwojowe w Raunheim pod Frankfurtem, w którym inżynierowie dbają o to, żeby modele trafiające także na polski rynek nie tylko były zgodne z europejskimi wymogami, ale też żeby spełniały oczekiwania europejskich klientów. Łącznie w pięciu centrach badawczo-rozwojowych na świecie koncern Chery zatrudnia 9 tys. inżynierów!

Rosnące zainteresowanie klientów

Jak polscy klienci reagują na nową markę? Spytaliśmy o to Rafała Małkowskiego, kierownika warszawskiego salonu OMODA & JAECOO Dynamica. Z jego doświadczeń wynika, że pierwszym pytaniem, które po obejrzeniu aut w salonie pada ze strony klientów, jest to o dostępność serwisu i części. Klienci są pozytywnie zaskoczeni tym, jak auta te prezentują się z bliska, jak są wykonane i wyposażone, ale jednocześnie mają obawy dotyczące ich eksploatacji w przyszłości.

Trzeba jednak przyznać, że marki OMODA & JAECOO mają w tej kwestii bardzo solidne argumenty po swojej stronie. Prężnie rozwijająca się sieć salonów i serwisów oparta jest na firmach i grupach dealerskich z wieloletnim doświadczeniem w branży, z reguły mających też od lat autoryzacje innych, renomowanych marek, które potrafią zorganizować nie tylko sprzedaż, ale i serwis. Co do dostępności części to ma być ona zapewniona dzięki lokalnym magazynom części zamiennych, z których części na bieżąco trafiają do serwisów. Dodatkowo dealerzy mają utrzymywać odpowiednie stany magazynowe części na miejscu, więc bieżąca obsługa czy np. naprawy pokolizyjne nie powinny sprawiać problemów.

– Klienci są zwykle zdziwieni, jak wiele oferują sprzedawane przez nas auta. Wielokrotnie słyszałem już, że to, co zobaczyli na miejscu, oglądając je z bliska, wykracza poza ich oczekiwania. Jeśli ktoś się obawia o dostępność części, możemy wraz z takim potencjalnym klientem na bieżąco to sprawdzić w systemie – deklaruje Rafał Małkowski.

Tym, co wzbudza zaufanie, są też jedne z najlepszych na rynku warunki gwarancji. Gwarancja mechaniczna to aż 7 lat/150 000 km lub 3 lata bez limitu kilometrów, do tego 3 lata gwarancji na lakier i 12 lat gwarancji perforacyjnej. Dodatkowo auta objęte są trzyletnim assistance 24/7, które w przypadku regularnego serwisowania w ASO przedłuża się do siedmiu lat.

Zgodne z europejskimi wymogami

Inną kwestią, która nurtuje potencjalnych nabywców, jest to, czy pojazdy te spełniają takie same wymogi dotyczące bezpieczeństwa czy emisji co auta europejskie. Tu również OMODA & JAECOO mają mocne argumenty – oferowane w Polsce modele mają pełną homologację europejską. O poziomie bezpieczeństwa najlepiej świadczy to, że model OMODA 5 uzyskał maksymalną ocenę (5 gwiazdek) w rygorystycznych testach EuroNCAP.

Niewątpliwie przyczyniło się do niej też to, że oprócz niezwykle bogatego wyposażenia w dziedzinie komfortu auta marek OMODA & JAECOO mają też w standardzie komplet systemów wspomagających i asystujących (ADAS), w tym inteligentny system unikania kolizji (IES), system zapobiegający niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP), system monitorowania martwego pola (BSD), system monitorowania uwagi kierowcy (DMS), inteligentny system sterowania prędkością (SCF), asystent jazdy w korku (TJA), tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania na pasie ruchu (ACC) czy asystent ograniczenia prędkości (SLA).

– Chociaż modele OMODA & JAECOO są nowe na polskim rynku, to zainteresowanie nimi nawet przerosło moje oczekiwania, a wcześniej pracowałem także dla innych, uznanych na polskim rynku marek. Niezdecydowanych zapraszam po prostu na jazdę próbną, naprawdę warto – podkreśla Rafał Małkowski z warszawskiego salonu OMODA & JAECOO Dynamica.

Materiał reklamowy na zlecenie marki
OMODA & JAECOO Polska