Logo
WiadomościAktualnościOtwarty na pomysły

Otwarty na pomysły

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Dieter Zietsche, były wiceprezes Mercedesa, obecny szef centrali Chryslera w Detroit, zapowiada, iż ta przepiękna wersja PT Cruisera będzie w sprzedaży najwcześniej pod koniec roku 2002. Nie do końca wiadomo dlaczego, bo auto jest nie tylko już gotowe, ale nawet odbyło pierwsze jazdy prasowe.

Otwarty na pomysły
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Otwarty na pomysły

W każdym razie pojazd, który już w podstawowej swej wersji spowodował rewolucję w percepcji samochodu końca XX wieku, ma wszelkie szanse na podbicie nie tylko rynku, ale i serc. Stanowi bowiem - emocjonalnie rzecz ujmując - połączenie legendy "garbusa" z charyzmą Forda Mustanga i nostalgią za autami sprzed lat sześćdziesięciu, kiedy jeszcze nie wszystkim dyrygował dyktat ekologiczno-aerodynamiczny.W nadwoziu literalnie jedyną zmianą jest "zmiękczenie" dachu, który zachował nawet identyczną linię jak dach sztywny, tylko tylna szyba jest mniejsza. Bardzo inteligentnych zmian dokonano natomiast w umeblowaniu kokpitu - tylna kanapa została podniesiona, dzięki czemu mimo skrócenia przedziału pasażerskiego nie zmniejszyła się ilość miejsca na nogi pasażerów z tyłu. Tyle że są bardziej wystawieni na opływające odkryte nadwozie powietrze. Ale chyba warto. Bardzo szerokie drzwi umożliwiają dogodny dostęp na miejsca z tyłu, ograniczeniem jest pałąk przeciwkapotażowy. Pozostawiono go z dwóch powodów. Po pierwsze, w dzisiejszych czasach jest to zdecydowana rzadkość, a więc i wyróżnik, a po drugie, przy konstrukcji "wannowej" karoserii (brak wydzielonego bagażnika, usztywniającego nadwozie) tylko pałąk gwarantuje odpowiedni poziom bezpieczeństwa.W planach jest wyprodukowanie docelowo 300 000 sztuk PT Cruisera rocznie, z czego ponad 50 000 w austriackim Grazu. Jaki odsetek tej produkcji stanowić będzie kabriolet, na razie nie wiadomo. Tym bardziej że do seryjnej produkcji wejść ma jeszcze sześć innych wersji nadwoziowych, wśród nich sedan i oczywiście z dawna zapowiadany GT coupé. Właśnie ten ostatni ma być "dawcą" silnika, na który czekają klienci zainteresowani czymś więcej niż samym wyglądem auta.Bo nadal jeszcze jedyną jednostka napędową jest 141-konny motor dwulitrowy, którego możliwości są dalece niewystarczające jak na wielkość i masę PT Cruisera. Ale od końca br. lub początku 2002 dostępny będzie doładowany silnik o pojemności 2,4 l oraz mocy 225 KM.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: