Produkcja kompaktowego SUV-a Porsche z napędem elektrycznym rozpocznie się na początku przyszłej dekady w fabryce w Lipsku, w Saksonii.

- Do 2022 r. zainwestujemy w mobilność elektryczną ponad 6 miliardów euro, a do 2025 r. 50% wszystkich nowych samochodów Porsche może mieć elektryczny zespół napędowy – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG.

Wcześniej, bo już pod koniec tego roku, do sprzedaży trafi pierwsza sportowa limuzyna z napędem elektrycznym - Porsche Taycan - wytwarzana w Zuffenhausen (czytaj więcej). Niedługo później pojawi się drugi wariant tego modelu - Taycan Cross Turismo.

Jednak fani spalinowych modeli Porsche mogą być jeszcze spokojni. - W ciągu następnych 10 lat skupimy się na mieszance napędów składającej się z jeszcze bardziej zoptymalizowanych silników benzynowych, hybrydowych modeli plug-in i czysto elektrycznych samochodów sportowych. Naszym celem jest odgrywanie pionierskiej roli w technologii, dlatego będziemy konsekwentnie dostosowywać firmę do wymogów mobilności jutra - dodał Blume.