To już druga hybrydowa Panamera – w ofercie Porsche jest wersja 4 E-Hybrid z silnikiem V6 i motorem elektrycznym. Łączna moc wynosi 462 KM. Najnowsza wersja ma silnik V8 turbo o mocy 550 KM współpracujący z motorem elektrycznym 136 KM. Łączna moc układu napędowego wynosi 680 KM, a moment obrotowy – 850 Nm.
Osiągi hybrydowej Panamery są imponujące: prędkość maksymalna – 310 km/h, a przyspieszenie od zera do 100 km/h – 3,4 sekundy.
Panamera S E-Hybrid ma napęd typu plug-in – baterię o pojemności 14,1 kWh można ładować z gniazdka 230 V – zajmuje to 6 godzin. Skorzystanie z ładowarki o mocy 7,2 kW skraca czas ładowania baterii do 2 godzin 24 minut. W trybie czysto elektrycznym najnowszą hybrydową Panamerą można pokonać dystans do 50 km.
Panamera Turbo S E-Hybrid wyposażona jest w 8-biegową skrzynię automatyczną PDK (Porsche Doppelkpplung), ma napęd na 4 koła oraz zawieszenie pneumatyczne. Wersja przedłużana – Executive – ma rozstaw osi wydłużony o 150 mm.
W wyposażeniu seryjnym znajdą się m.in.: ceramiczne hamulce, wszelkie dostępne układy elektroniczne, klimatyzację postojową, pneumatyczne zawieszenie, 21-calowe alufelgi. Wersja przedłużana – Executive – ma tylną oś skrętną.
Najmocniejsza Panamera pojawi się w salonach w wakacje, ale już teraz znamy jej cenę: wersja podstawowa kosztuje 903 630 zl, a przedłużona – 968 780 zł. Dla porównania – oferowana obecnie hybrydowa Panamera 4 E-Hybrid o mocy 262 KM kosztuje 490 740 zł.
Najmocniejsza wersja Porsche Panamery światową premierę będzie świętować na salonie w Genewie (9-19 marca 2017 r.). W euriopejskich salonach Porsche pojawi się w lipcu 2017 r.