- Rolls-Royce Ghost II z rocznika modelowego 2025 zyskał m.in. przeprojektowane światła z przodu i z tyłu
- Zmiany objęły również materiały we wnętrzu — oprócz nowych materiałów udoskonalono także m.in. system audio
- Model wciąż napędzany jest przez potężny silnik V12 o mocy 563 KM
Co jest lepsze od Rolls-Royce'a Ghosta II? Oczywiście nowszy Rolls-Royce Ghost II. Najwyraźniej do takiego wniosku doszli brytyjscy projektanci i oto jest, odmieniony Ghost II. Zmiany wprowadzone w brytyjskiej nowości zgodnie z życzeniami klientów są subtelne, ale jednocześnie na tyle wyraziste, że nikt nie będzie miał wątpliwości, że ma do czynienia z najnowszą odmianą modelu.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Odmieniony Rolls-Royce Ghost II — bo tego oczekiwali klienci
Juliane Blasi, szefowa działu odpowiedzialnego za projekt nadwozia Ghosta II, jasno stwierdziła, że wprowadzany model reprezentuje podstawowe założenia Rolls-Royce'a: spokój, naturalność i elegancję. Wszystko dlatego, że klienci marki prosili o projekt, który stałby się podstawą do wyrażenia ich indywidualnych wyborów, zarówno tych powściągliwych, jak i bardzo odważnych.
Rolls-Royce podkreśla, że Ghost jest jednym z najważniejszych modeli dla marki. Jego pierwsza generacja została wprowadzona w 2009 r. i została stworzona z myślą o nowych klientach, przeważnie młodszych, do tych, którzy wybierali Phantoma. W 2020 r. na rynek wjechała druga generacja Ghosta i już wtedy był to najbardziej zaawansowany technicznie model z silnikiem V12 w historii marki. Teraz przyszedł czas na "aktualizację" Ghosta II, który w ocenie wielu klientów uważany jest nie za limuzynę, ale najwyższej klasy czterodrzwiowego grand tourera.
Zmiany subtelne, a mimo to wyraziste
Od strony wizualnej odnowiony Ghost II zachowuje monolityczny design charakterystyczny dla brytyjskiej marki. Przód modelu teraz pełni rolę współczesnej ekspozycji dla podświetlanej osłony chłodnicy, charakterystycznego elementu Rolls-Royce'a, cenionego przez klientów na całym świecie.
Główne zmiany objęły reflektory i światła do jazdy dziennej, które niejako wydobywają się z dolnej części osłony chłodnicy do krawędzi przednich błotników i opadając, podkreślają imponującą szerokość samochodu. A jest co podkreślać. Ghost II ma 2148 mm szerokości. Ponadto projektanci zastosowali nowe chromowane ozdoby, które tworzą "pływającą" wizualną podstawę dla figurki Spirit of Ecstasy.
Nowy projekt świateł zagościł również w tylnej części nadwozia. Tylne lampy harmonijnie komponują się z bocznymi i tylnymi powierzchniami. Zastosowane rozwiązanie inspirowane było modelem Spectre, a jego wyróżnikiem są dwa wyraziste pionowe panele świetlne.
Wnętrze stworzone z myślą o estetach i audiofilach
Wnętrze odświeżonego Ghosta II to nadal połączenie światów analogowego i cyfrowego. Zaawansowany system operacyjny pozwala m.in. dobierać kolor cyfrowych tarcz na wyświetlaczu za kierownicą do palety barw wykorzystanych we wnętrzu lub do koloru nadwozia.
Znaczące udoskonalenia objęły funkcje rozrywki i łączności. Pasażerowie siedzący na tylnych fotelach mogą teraz podłączyć nawet dwa urządzenia strumieniowe do tylnych ekranów i niezależnie na każdym z nich np. odtwarzać swoją ulubioną muzykę. Nowo opracowany interfejs obsługuje również funkcjami siedzeń, takimi jak ogrzewanie i wentylacja oraz masaż.
Osoby podróżujące najnowszym Ghostem II docenią również możliwość podłączenia do systemu informacyjno-rozrywkowego w tylnej części kabiny dowolnych słuchawek Bluetooth. Wszyscy pasażerowie mogą natomiast cieszyć się ulepszonym punktem dostępowym Wi-Fi oraz portami USB-C, które zostały dyskretnie ukryte w środkowej konsoli.
Z myślą o audiofilach projektanci udoskonalili także system audio. Ewolucja objęła m.in. wzmacniacz o mocy 1400 W. Ten zasila m.in. specjalnie opracowane przetworniki niskotonowe, które wykorzystują wnęki w aluminiowych sekcjach progów jako komór rezonansowych. Dzięki temu rozwiązaniu dolna część Ghosta II zamienia się w swoistą wolnostojącą kolumnę głośnikową ustawioną na boku. Najlepszymi wrażeniami audio mogą cieszyć się właściciele, którzy zdecydują się na dodatkowo płatny program Bespoke.
Odmłodzony Rolls-Royce Ghost II — perfekcja w każdym calu
Potwierdzeniem absolutnej dbałości o szczegóły jest m.in. nowy moduł, w którym umieszczono analogowy zegarek i podświetlaną od góry, polerowaną na wysoki połysk figurkę Spirit of Ecstasy. Ta wykonana jest ze stali nierdzewnej i umieszczona jest na specjalnej podstawie oraz otoczona od tyłu matowym czarnym panelem, a po bokach błyszczącymi panelami. Dzięki temu projektanci uzyskali efekt odbicia.
- Przeczytaj także: Droga S3 już nie będzie kończyła się w polu. Czesi nareszcie ruszają z budową autostrady D11
Na liście nowości dostępnych w odnowionym modelu Ghost II znalazły się także nowe materiały wykończeniowe. Jednym z nich jest Grey Stained Ash, czyli bogate w usłojenie, naturalne drewno o otwartych porach, ręcznie barwione i wzbogacone mikroskopijnymi cząsteczkami metalu. Dzięki zastosowaniu unikatowej techniki, której opracowanie zajęło ponad cztery lata, udało się uzyskać wyjątkowy efekt połysku.
Nowością jest również tkanina wiskozowa Duality Twill wykonana z bambusa. Inspiracją do jej opracowania była wizyta projektantów Rolls-Royce'a w ogrodzie botanicznym na Lazurowym Wybrzeżu, z rozległym gajem bambusowym, w pobliżu dawnego domu Sir Henry'ego Royce'a.
Rolls-Royce Ghost II wciąż z doskonałym napędem
Żadnych zmian nie wymagał natomiast układ napędowy, choć to akurat nie powinno być żadnym zaskoczeniem. Sercem Ghosta II jest niemal bezgłośny benzynowy silnik V12 z podwójnym turbodoładowaniem. Jednostka ma pojemność 6,7 l i uzyskuje moc 563 KM. Moc przenoszona jest przez 8-biegową przekładnię automatyczną na cztery koła.
Znacznie ważniejsze jest jednak to, że maksymalny moment obrotowy uzyskiwany jest już przy 1600 obr./min. W efekcie kierowca ma wrażenie, jakby Ghost II miał jeden bieg o niemal nieskończonym zakresie. O doskonałe wrażenia podczas jazdy dba również zaawansowane zawieszenie, dzięki któremu pasażerowie czują się, jakby podróżowali na "magicznym dywanie".