Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Roll-Royce Ghost II stał się... jeszcze bardziej luksusowy. Bo tego oczekiwali klienci

Roll-Royce Ghost II stał się... jeszcze bardziej luksusowy. Bo tego oczekiwali klienci

Rolls-Royce odświeżył swój jeden z najważniejszych modeli w historii marki. Chociaż wydaje się to nieprawdopodobne, patrząc już na dotychczasową wersję Ghosta II, ten odmieniony stał się jeszcze bardziej luksusowy, m.in. za sprawą nowych materiałów wykończeniowych i możliwości personalizacji.

Rolls-Royce Ghost II (2025)Źródło: Rolls-Royce
  • Rolls-Royce Ghost II z rocznika modelowego 2025 zyskał m.in. przeprojektowane światła z przodu i z tyłu
  • Zmiany objęły również materiały we wnętrzu — oprócz nowych materiałów udoskonalono także m.in. system audio
  • Model wciąż napędzany jest przez potężny silnik V12 o mocy 563 KM

Co jest lepsze od Rolls-Royce'a Ghosta II? Oczywiście nowszy Rolls-Royce Ghost II. Najwyraźniej do takiego wniosku doszli brytyjscy projektanci i oto jest, odmieniony Ghost II. Zmiany wprowadzone w brytyjskiej nowości zgodnie z życzeniami klientów są subtelne, ale jednocześnie na tyle wyraziste, że nikt nie będzie miał wątpliwości, że ma do czynienia z najnowszą odmianą modelu.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Odmieniony Rolls-Royce Ghost II — bo tego oczekiwali klienci

Juliane Blasi, szefowa działu odpowiedzialnego za projekt nadwozia Ghosta II, jasno stwierdziła, że wprowadzany model reprezentuje podstawowe założenia Rolls-Royce'a: spokój, naturalność i elegancję. Wszystko dlatego, że klienci marki prosili o projekt, który stałby się podstawą do wyrażenia ich indywidualnych wyborów, zarówno tych powściągliwych, jak i bardzo odważnych.

Rolls-Royce podkreśla, że Ghost jest jednym z najważniejszych modeli dla marki. Jego pierwsza generacja została wprowadzona w 2009 r. i została stworzona z myślą o nowych klientach, przeważnie młodszych, do tych, którzy wybierali Phantoma. W 2020 r. na rynek wjechała druga generacja Ghosta i już wtedy był to najbardziej zaawansowany technicznie model z silnikiem V12 w historii marki. Teraz przyszedł czas na "aktualizację" Ghosta II, który w ocenie wielu klientów uważany jest nie za limuzynę, ale najwyższej klasy czterodrzwiowego grand tourera.

Zmiany subtelne, a mimo to wyraziste

Od strony wizualnej odnowiony Ghost II zachowuje monolityczny design charakterystyczny dla brytyjskiej marki. Przód modelu teraz pełni rolę współczesnej ekspozycji dla podświetlanej osłony chłodnicy, charakterystycznego elementu Rolls-Royce'a, cenionego przez klientów na całym świecie.

Główne zmiany objęły reflektory i światła do jazdy dziennej, które niejako wydobywają się z dolnej części osłony chłodnicy do krawędzi przednich błotników i opadając, podkreślają imponującą szerokość samochodu. A jest co podkreślać. Ghost II ma 2148 mm szerokości. Ponadto projektanci zastosowali nowe chromowane ozdoby, które tworzą "pływającą" wizualną podstawę dla figurki Spirit of Ecstasy.

Nowy projekt świateł zagościł również w tylnej części nadwozia. Tylne lampy harmonijnie komponują się z bocznymi i tylnymi powierzchniami. Zastosowane rozwiązanie inspirowane było modelem Spectre, a jego wyróżnikiem są dwa wyraziste pionowe panele świetlne.

Wnętrze stworzone z myślą o estetach i audiofilach

Wnętrze odświeżonego Ghosta II to nadal połączenie światów analogowego i cyfrowego. Zaawansowany system operacyjny pozwala m.in. dobierać kolor cyfrowych tarcz na wyświetlaczu za kierownicą do palety barw wykorzystanych we wnętrzu lub do koloru nadwozia.

Znaczące udoskonalenia objęły funkcje rozrywki i łączności. Pasażerowie siedzący na tylnych fotelach mogą teraz podłączyć nawet dwa urządzenia strumieniowe do tylnych ekranów i niezależnie na każdym z nich np. odtwarzać swoją ulubioną muzykę. Nowo opracowany interfejs obsługuje również funkcjami siedzeń, takimi jak ogrzewanie i wentylacja oraz masaż.

Osoby podróżujące najnowszym Ghostem II docenią również możliwość podłączenia do systemu informacyjno-rozrywkowego w tylnej części kabiny dowolnych słuchawek Bluetooth. Wszyscy pasażerowie mogą natomiast cieszyć się ulepszonym punktem dostępowym Wi-Fi oraz portami USB-C, które zostały dyskretnie ukryte w środkowej konsoli.

Z myślą o audiofilach projektanci udoskonalili także system audio. Ewolucja objęła m.in. wzmacniacz o mocy 1400 W. Ten zasila m.in. specjalnie opracowane przetworniki niskotonowe, które wykorzystują wnęki w aluminiowych sekcjach progów jako komór rezonansowych. Dzięki temu rozwiązaniu dolna część Ghosta II zamienia się w swoistą wolnostojącą kolumnę głośnikową ustawioną na boku. Najlepszymi wrażeniami audio mogą cieszyć się właściciele, którzy zdecydują się na dodatkowo płatny program Bespoke.

Odmłodzony Rolls-Royce Ghost II — perfekcja w każdym calu

Potwierdzeniem absolutnej dbałości o szczegóły jest m.in. nowy moduł, w którym umieszczono analogowy zegarek i podświetlaną od góry, polerowaną na wysoki połysk figurkę Spirit of Ecstasy. Ta wykonana jest ze stali nierdzewnej i umieszczona jest na specjalnej podstawie oraz otoczona od tyłu matowym czarnym panelem, a po bokach błyszczącymi panelami. Dzięki temu projektanci uzyskali efekt odbicia.

Na liście nowości dostępnych w odnowionym modelu Ghost II znalazły się także nowe materiały wykończeniowe. Jednym z nich jest Grey Stained Ash, czyli bogate w usłojenie, naturalne drewno o otwartych porach, ręcznie barwione i wzbogacone mikroskopijnymi cząsteczkami metalu. Dzięki zastosowaniu unikatowej techniki, której opracowanie zajęło ponad cztery lata, udało się uzyskać wyjątkowy efekt połysku.

Nowością jest również tkanina wiskozowa Duality Twill wykonana z bambusa. Inspiracją do jej opracowania była wizyta projektantów Rolls-Royce'a w ogrodzie botanicznym na Lazurowym Wybrzeżu, z rozległym gajem bambusowym, w pobliżu dawnego domu Sir Henry'ego Royce'a.

Rolls-Royce Ghost II wciąż z doskonałym napędem

Żadnych zmian nie wymagał natomiast układ napędowy, choć to akurat nie powinno być żadnym zaskoczeniem. Sercem Ghosta II jest niemal bezgłośny benzynowy silnik V12 z podwójnym turbodoładowaniem. Jednostka ma pojemność 6,7 l i uzyskuje moc 563 KM. Moc przenoszona jest przez 8-biegową przekładnię automatyczną na cztery koła.

Znacznie ważniejsze jest jednak to, że maksymalny moment obrotowy uzyskiwany jest już przy 1600 obr./min. W efekcie kierowca ma wrażenie, jakby Ghost II miał jeden bieg o niemal nieskończonym zakresie. O doskonałe wrażenia podczas jazdy dba również zaawansowane zawieszenie, dzięki któremu pasażerowie czują się, jakby podróżowali na "magicznym dywanie".

Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków