Auto Świat Wiadomości Aktualności Roll-Royce Ghost II stał się... jeszcze bardziej luksusowy. Bo tego oczekiwali klienci

Roll-Royce Ghost II stał się... jeszcze bardziej luksusowy. Bo tego oczekiwali klienci

Rolls-Royce odświeżył swój jeden z najważniejszych modeli w historii marki. Chociaż wydaje się to nieprawdopodobne, patrząc już na dotychczasową wersję Ghosta II, ten odmieniony stał się jeszcze bardziej luksusowy, m.in. za sprawą nowych materiałów wykończeniowych i możliwości personalizacji.

Rolls-Royce Ghost II (2025)
Zobacz galerię (27)
Rolls-Royce
Rolls-Royce Ghost II (2025)
  • Rolls-Royce Ghost II z rocznika modelowego 2025 zyskał m.in. przeprojektowane światła z przodu i z tyłu
  • Zmiany objęły również materiały we wnętrzu — oprócz nowych materiałów udoskonalono także m.in. system audio
  • Model wciąż napędzany jest przez potężny silnik V12 o mocy 563 KM

Co jest lepsze od Rolls-Royce'a Ghosta II? Oczywiście nowszy Rolls-Royce Ghost II. Najwyraźniej do takiego wniosku doszli brytyjscy projektanci i oto jest, odmieniony Ghost II. Zmiany wprowadzone w brytyjskiej nowości zgodnie z życzeniami klientów są subtelne, ale jednocześnie na tyle wyraziste, że nikt nie będzie miał wątpliwości, że ma do czynienia z najnowszą odmianą modelu.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Odmieniony Rolls-Royce Ghost II — bo tego oczekiwali klienci

Juliane Blasi, szefowa działu odpowiedzialnego za projekt nadwozia Ghosta II, jasno stwierdziła, że wprowadzany model reprezentuje podstawowe założenia Rolls-Royce'a: spokój, naturalność i elegancję. Wszystko dlatego, że klienci marki prosili o projekt, który stałby się podstawą do wyrażenia ich indywidualnych wyborów, zarówno tych powściągliwych, jak i bardzo odważnych.

Rolls-Royce podkreśla, że Ghost jest jednym z najważniejszych modeli dla marki. Jego pierwsza generacja została wprowadzona w 2009 r. i została stworzona z myślą o nowych klientach, przeważnie młodszych, do tych, którzy wybierali Phantoma. W 2020 r. na rynek wjechała druga generacja Ghosta i już wtedy był to najbardziej zaawansowany technicznie model z silnikiem V12 w historii marki. Teraz przyszedł czas na "aktualizację" Ghosta II, który w ocenie wielu klientów uważany jest nie za limuzynę, ale najwyższej klasy czterodrzwiowego grand tourera.

Zmiany subtelne, a mimo to wyraziste

Od strony wizualnej odnowiony Ghost II zachowuje monolityczny design charakterystyczny dla brytyjskiej marki. Przód modelu teraz pełni rolę współczesnej ekspozycji dla podświetlanej osłony chłodnicy, charakterystycznego elementu Rolls-Royce'a, cenionego przez klientów na całym świecie.

Główne zmiany objęły reflektory i światła do jazdy dziennej, które niejako wydobywają się z dolnej części osłony chłodnicy do krawędzi przednich błotników i opadając, podkreślają imponującą szerokość samochodu. A jest co podkreślać. Ghost II ma 2148 mm szerokości. Ponadto projektanci zastosowali nowe chromowane ozdoby, które tworzą "pływającą" wizualną podstawę dla figurki Spirit of Ecstasy.

Nowy projekt świateł zagościł również w tylnej części nadwozia. Tylne lampy harmonijnie komponują się z bocznymi i tylnymi powierzchniami. Zastosowane rozwiązanie inspirowane było modelem Spectre, a jego wyróżnikiem są dwa wyraziste pionowe panele świetlne.

Wnętrze stworzone z myślą o estetach i audiofilach

Wnętrze odświeżonego Ghosta II to nadal połączenie światów analogowego i cyfrowego. Zaawansowany system operacyjny pozwala m.in. dobierać kolor cyfrowych tarcz na wyświetlaczu za kierownicą do palety barw wykorzystanych we wnętrzu lub do koloru nadwozia.

Znaczące udoskonalenia objęły funkcje rozrywki i łączności. Pasażerowie siedzący na tylnych fotelach mogą teraz podłączyć nawet dwa urządzenia strumieniowe do tylnych ekranów i niezależnie na każdym z nich np. odtwarzać swoją ulubioną muzykę. Nowo opracowany interfejs obsługuje również funkcjami siedzeń, takimi jak ogrzewanie i wentylacja oraz masaż.

Osoby podróżujące najnowszym Ghostem II docenią również możliwość podłączenia do systemu informacyjno-rozrywkowego w tylnej części kabiny dowolnych słuchawek Bluetooth. Wszyscy pasażerowie mogą natomiast cieszyć się ulepszonym punktem dostępowym Wi-Fi oraz portami USB-C, które zostały dyskretnie ukryte w środkowej konsoli.

Z myślą o audiofilach projektanci udoskonalili także system audio. Ewolucja objęła m.in. wzmacniacz o mocy 1400 W. Ten zasila m.in. specjalnie opracowane przetworniki niskotonowe, które wykorzystują wnęki w aluminiowych sekcjach progów jako komór rezonansowych. Dzięki temu rozwiązaniu dolna część Ghosta II zamienia się w swoistą wolnostojącą kolumnę głośnikową ustawioną na boku. Najlepszymi wrażeniami audio mogą cieszyć się właściciele, którzy zdecydują się na dodatkowo płatny program Bespoke.

Odmłodzony Rolls-Royce Ghost II — perfekcja w każdym calu

Potwierdzeniem absolutnej dbałości o szczegóły jest m.in. nowy moduł, w którym umieszczono analogowy zegarek i podświetlaną od góry, polerowaną na wysoki połysk figurkę Spirit of Ecstasy. Ta wykonana jest ze stali nierdzewnej i umieszczona jest na specjalnej podstawie oraz otoczona od tyłu matowym czarnym panelem, a po bokach błyszczącymi panelami. Dzięki temu projektanci uzyskali efekt odbicia.

Na liście nowości dostępnych w odnowionym modelu Ghost II znalazły się także nowe materiały wykończeniowe. Jednym z nich jest Grey Stained Ash, czyli bogate w usłojenie, naturalne drewno o otwartych porach, ręcznie barwione i wzbogacone mikroskopijnymi cząsteczkami metalu. Dzięki zastosowaniu unikatowej techniki, której opracowanie zajęło ponad cztery lata, udało się uzyskać wyjątkowy efekt połysku.

Nowością jest również tkanina wiskozowa Duality Twill wykonana z bambusa. Inspiracją do jej opracowania była wizyta projektantów Rolls-Royce'a w ogrodzie botanicznym na Lazurowym Wybrzeżu, z rozległym gajem bambusowym, w pobliżu dawnego domu Sir Henry'ego Royce'a.

Rolls-Royce Ghost II wciąż z doskonałym napędem

Żadnych zmian nie wymagał natomiast układ napędowy, choć to akurat nie powinno być żadnym zaskoczeniem. Sercem Ghosta II jest niemal bezgłośny benzynowy silnik V12 z podwójnym turbodoładowaniem. Jednostka ma pojemność 6,7 l i uzyskuje moc 563 KM. Moc przenoszona jest przez 8-biegową przekładnię automatyczną na cztery koła.

Znacznie ważniejsze jest jednak to, że maksymalny moment obrotowy uzyskiwany jest już przy 1600 obr./min. W efekcie kierowca ma wrażenie, jakby Ghost II miał jeden bieg o niemal nieskończonym zakresie. O doskonałe wrażenia podczas jazdy dba również zaawansowane zawieszenie, dzięki któremu pasażerowie czują się, jakby podróżowali na "magicznym dywanie".

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji