Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat V12

V12

Pojeździłem 830-konnym Ferrari za blisko 2 mln zł. Byłem pewien, że będzie bolało
Testy

Pojeździłem 830-konnym Ferrari za blisko 2 mln zł. Byłem pewien, że będzie bolało

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Nowy Aston Martin Vanquish Volante z V12. "Najszybszy i najmocniejszy na świecie"
Premiery

Nowy Aston Martin Vanquish Volante z V12. "Najszybszy i najmocniejszy na świecie"

Roll-Royce Ghost II stał się... jeszcze bardziej luksusowy. Bo tego oczekiwali klienci
Aktualności

Roll-Royce Ghost II stał się... jeszcze bardziej luksusowy. Bo tego oczekiwali klienci

Rolls-Royce odświeżył swój jeden z najważniejszych modeli w historii marki. Chociaż wydaje się to nieprawdopodobne, patrząc już na dotychczasową wersję Ghosta II, ten odmieniony stał się jeszcze bardziej luksusowy, m.in. za sprawą nowych materiałów wykończeniowych i możliwości personalizacji.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Obejrzałem Rolls-Royce'a Cullinana Series II. Jest lepszy od zamku Balmoral
Premiery

Obejrzałem Rolls-Royce'a Cullinana Series II. Jest lepszy od zamku Balmoral

Rolls-Royce Cullinan jest tak subtelny, jak ulubiona letnia rezydencja królowej Elżbiety II. Nad zamkiem Balmoral ma jednak ogromną przewagę – cztery napędzane koła i potężny silnik V12, a to zestaw pozwalający cieszyć się luksusem wszędzie. Widziałem już z bliska nowe oblicze brytyjskiego arcy-SUV-a.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Nowy Aston Martin Vanquish. Jestem pewien, że dawno nie widziałeś czegoś tak pięknego
Aktualności

Nowy Aston Martin Vanquish. Jestem pewien, że dawno nie widziałeś czegoś tak pięknego

To nie pierwsza dekada XXI w. — dziś znacznie trudniej o naprawdę brzydki samochód. Z drugiej strony naprawdę piękne nadal są rzadkością. Ale uwaga: oto pojawia się jeden z takich rarytasów — nowy, nieelektryczny Aston Martin Vanquish.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
To najdziwniejsze Ferrari w historii. Przezwano je "jajko". Na jego widok Enzo ponoć pobladł i zaniemówił
Oldtimer

To najdziwniejsze Ferrari w historii. Przezwano je "jajko". Na jego widok Enzo ponoć pobladł i zaniemówił

Najbardziej ekscentryczne Ferrari w historii powstało, ponieważ pewien włoski kierowca wyścigowy doszedł do wniosku, który w Maranello uznano by za niedorzeczność, ba — za policzek. Zawiła nazwa tego samochodu — Ferrari 166 MM/212 Export — w pełni oddaje powikłany proces jego konstruowania. Pseudonim wozu był jednak znacznie krótszy: "uovo", czyli "jajko". I dziś trzeba się z nim jak z jajkiem obchodzić.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Ferrari przedłuża żywot kultowego silnika V12. I to w jakim wydaniu!
Premiery

Ferrari przedłuża żywot kultowego silnika V12. I to w jakim wydaniu!

Było Ferrari 812 Competizione, jest Ferrari 12Cilindri. Włosi może i poszli na łatwiznę z nazwą, ale wyrażają nią dumę z tego, że po raz kolejny przedłużyli żywot rynkowego dinozaura – wolnossącego, widlastego silnika o 12 cylindrach. Nie ma tu żadnych turbosprężarek i hybryd. Są za to nawiązania do kultowego modelu Ferrari z przełomu lat 60. i 70.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Widziałem Lamborghini Revuelto. To 1015-konne auto zostało już hitem polskiego rynku. Jak to możliwe?
Premiery

Widziałem Lamborghini Revuelto. To 1015-konne auto zostało już hitem polskiego rynku. Jak to możliwe?

Ten samochód został hitem polskiego rynku, zanim jego pierwszy egzemplarz w ogóle się pojawił w naszym kraju. To Lamborghini Revuelto, nowy topowy model tej włoskiej marki, który od 0 do 100 km/h przyspiesza równie szybko co Bugatti Chiron. Nie uwierzysz, ilu Polaków już go zamówiło...

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Czy wiesz, ile cylindrów mają te auta? Odpowiedzi mogą cię zaskoczyć
Aktualności

Czy wiesz, ile cylindrów mają te auta? Odpowiedzi mogą cię zaskoczyć

Downsizing, rightsizing, elektromobilność — ostatnimi czasy upadły wszystkie stereotypy na temat tego, ile cylindrów powinien mieć kompakt, wielki SUV lub luksusowa limuzyna. Nasz quiz wcale więc nie jest taki prosty, jakby się mogło wydawać. Przeciwnie — wymaga potężnej znajomości tematu. Dasz radę odpowiedzieć poprawnie na chociaż sześć pytań?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Lamborghini ma 60 lat i od początku było wierne silnikowi V12. Jaka jest jego historia?
Klasyki

Lamborghini ma 60 lat i od początku było wierne silnikowi V12. Jaka jest jego historia?

Ponadprzeciętna moc i uroda to najważniejsze argumenty, żeby cenić Lamborghini — firmę, która zaczęła budować supersamochody trochę przypadkiem. Dziś trudno sobie wyobrazić motoryzację bez tej włoskiej marki. Marki, która przez cały czas istnienia korzystała tylko z dwóch konstrukcji silnika V12. Pierwsza z nich przetrwała aż 46 lat. Jak to więc było ze sztandarowym silnikiem z Sant’Agata Bolognese?

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
10 samochodów z największymi silnikami. Horror dla ekologów
Aktualności

10 samochodów z największymi silnikami. Horror dla ekologów

To nie ciężarówki ani autobusy, ale zwykłe samochody osobowe. Mimo to mają jednostki napędowe, które w czasach downsizingu i ekologii są czystym horrorem. Oto 10 modeli z największymi silnikami w ostatnich 40 latach.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Lamborghini Revuelto. Sześć najciekawszych informacji o następcy Aventadora
Premiery

Lamborghini Revuelto. Sześć najciekawszych informacji o następcy Aventadora

O tym samochodzie można napisać sześć książek — w końcu to pierwsze kompletnie nowe hiperauto Lamborghini z V12 od 12 lat. Ale my streściliśmy istotę następcy Aventadora do sześciu najciekawszych informacji. Oto co trzeba koniecznie wiedzieć o Lamborghini Revuelto. I dlaczego czasem rozwija ono maksymalnie... 180 KM.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Hybrydowe Lamborghini LB744 V12 dostanie tryb... miejski. Jak będzie działać?
Aktualności

Hybrydowe Lamborghini LB744 V12 dostanie tryb... miejski. Jak będzie działać?

Nowe Lamborghini zaskoczy nie tylko hybrydowym układem napędowym wykorzystującym silnik V12, ale też aż 13 konfiguracjami trybów jazdy. Jedna została opracowana specjalnie z myślą o podróżowaniu przez... aglomeracje. Oczywiście będzie nosić włoską nazwę – Citta, czyli miasto.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Nowe hybrydowe Lamborghini będzie najmocniejszym autem w historii tej firmy!
Aktualności

Nowe hybrydowe Lamborghini będzie najmocniejszym autem w historii tej firmy!

Następca Lamborghini Aventadora otrzyma nie tylko silnik V12, ale także trzy silniki elektryczne. Wspólnie rozwiną one rekordową moc w historii seryjnych samochodów tego włoskiego producenta.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Wbija w fotel nie tylko przyspieszeniem. Poznaliśmy cenę Ferrari Purosangue
Aktualności

Wbija w fotel nie tylko przyspieszeniem. Poznaliśmy cenę Ferrari Purosangue

Powiedzieć, że pierwszy SUV Ferrari jest drogi, to nic nie powiedzieć. Za kosmiczne osiągi opakowane w modne podwyższone nadwozie trzeba zostawić we włoskim salonie małą fortunę. I chociaż spodziewaliśmy się, że Ferrari Purosangue nie będzie okazją rynkową, to jednak cennik odebrał nam mowę.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
To dwa ostatnie Lamborghini napędzane wyłącznie V12. Autentica i Invencible to unikaty
Aktualności

To dwa ostatnie Lamborghini napędzane wyłącznie V12. Autentica i Invencible to unikaty

Legenda Lamborghini wyrosła na silniku V12, ale elektromobilność każe włoskiej firmie zmienić kurs. Autentica i Invencible to ostatnie drogowe Lamborghini napędzane wyłącznie V12. Kolejne będzie już hybrydą...

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Aston Martin DBS 770 Ultimate. Powstała specjalna edycja na pożegnanie modelu
Premiery

Aston Martin DBS 770 Ultimate. Powstała specjalna edycja na pożegnanie modelu

Aston Martin powoli kończy produkcję superauta DBS. Na pożegnanie przygotował edycję specjalną z aż 770-konnym turbodoładowanym V12. I cała seria 499 aut jest już "zaklepana".

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
To już koniec Lamborghini Aventadora. Ostatni egzemplarz wyjechał z fabryki
Aktualności

To już koniec Lamborghini Aventadora. Ostatni egzemplarz wyjechał z fabryki

Jeden z najbardziej ikonicznych sportowych supersamochodów świata przechodzi właśnie do historii – Lamborghini ogłosiło zakończenie produkcji Aventadora, modelu, który przez ostatnią dekadę był kwintesencją aut z silnikiem V12.

Ferrari Purosangue dopiero miało premierę, a już osiąga limit zamówień
Aktualności

Ferrari Purosangue dopiero miało premierę, a już osiąga limit zamówień

Ferrari Purosangue dopiero co zostało oficjalnie zaprezentowane, a Ferrari już informuje, że niedługo będzie musiało zamykać listę zamówień. Chętnych zaczęło znacznie przybywać po ogłoszeniu, że pod maską będzie silnik V12.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Niesamowite osiągi i spektakularna stylistyka. Jeździliśmy Ferrari Daytoną SP3
Testy nowych samochodów

Niesamowite osiągi i spektakularna stylistyka. Jeździliśmy Ferrari Daytoną SP3

Jak się jeździ Ferrari Daytoną napędzanym 840-konnym V12? Nazwa tego supersamochodu zobowiązuje – to nawiązanie do słynnego finiszu 1-2-3 w 24-godzinnym wyścigu Daytona z 1967 r. i hołd złożony prototypowi Ferrari z lat 60. XX wieku. Tylko nam udostępniono je do jazd, które odbyły się na torze Spa-Francorchamps w Belgii.

Lamborghini żegna się z silnikiem V12 i wspomina dwa kultowe modele
Aktualności

Lamborghini żegna się z silnikiem V12 i wspomina dwa kultowe modele

Lamborghini ogłasza, że kultowa jednostka V12 zniknie z produkcji jako "czysty" silnik spalinowy. Ostatni model, który otrzyma taki napęd to Aventador Ultimae i będzie wyprodukowany pod koniec 2022 r. Z okazji pożegnania z V-dwunastką firma z Sant’Agata Bolognese przygotowała wyjątkową galerię zdjęć i przypomina wspaniałą, trwającą prawie sześć dekad, historię włoskiego silnika. Bohaterami przepięknych zdjęć są dwa najbardziej ekstrawaganckie modele, które miały pod maską ten potężny motor.

Najciekawsze modele BMW z silnikiem V12
Youngtimer

Najciekawsze modele BMW z silnikiem V12

W 1997 roku BMW 750i L7 V12 wyznaczyło nowe standardy pod względem luksusu i oferowanej przestrzeni w autach tej klasy. Ta rzadko dziś spotykana seria 7 kosztowała wówczas tyle, co sporej wielkości dom w Warszawie. Wyprodukowano zaledwie 899 sztuk. Ale to nie jedyne auto, pod maską którego karierę robił potężny silnik V12 – dzieło inżynierów BMW.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.