Wkrótce poznamy następcę Aventadora, czyli nowe topowe Lamborghini, potomka takich legend, jak Miura, Countach, Diablo i Murcielago. Na początku Włosi uraczyli nas zdjęciami kluczowych podzespołów i ich danymi.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:
Lamborghini LB744: rekordowa moc
Producent nie ujawnił jeszcze nazwy następcy Aventadora. Na razie samochód funkcjonuje pod fabrycznym kodem LB744. Nieoficjalnie mówi się, że nowość otrzyma handlowe imię Revuelto.
Następca Lamborghini Aventadora będzie mieć nie tylko spalinowe V12, ale także trzy silniki elektryczne. Spalinowa wolnossąca jednostka to nowa konstrukcja i jednocześnie najlżejsze V12 w historii Lamborghini. Ten wzdłużnie umieszczony 6,5-litrowy silnik waży jedynie 218 kg, o 17 kg mniej niż "serce" Aventadora. Silnik nosi kod fabryczny L545 i ma najwyższą moc jednostkową ze wszystkich 12-cylindrowych konstrukcji Lamborghini: 128 KM/l. L545 rozwija 825 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 725 Nm.
W następcy Lamborghini Aventadora temu lekkiemu V12 towarzyszą aż trzy silniki elektryczne. Dwa znalazły się przy przedniej osi, przy czym każdy potrafi rozwinąć maksymalne 350 Nm. Trzeci umieszczono nad skrzynią biegów, którą zamontowano poprzecznie za V12.
Razem cztery silniki rozwiną 1015 KM. Tym samym LB744 jest najmocniejszym seryjnym Lamborghini wszech czasów i pierwszym, które przekroczyło granicę tysiąca koni mechanicznych.
Lamborghini LB744: jazda w trybie elektrycznym
Następca Lamborghini Aventadora będzie się mógł poruszać m.in. w trybie elektrycznym. Dzięki napędowy hybrydowemu nowość ma emitować aż o 30 proc. dwutlenku węgla mniej niż Aventador Ultimae.
Pierwszym seryjnym Lamborghini, w którym V12 współpracowało z silnikiem elektrycznym, był model Sian, przedstawiony w 2019 r.