Logo

Sprzedaż „elektryków” w Polsce napędzają firmy car-sharingowe

Potwierdzają to obserwacje ruchu drogowego. Po ulicach największych miast najwięcej aut w pełni elektrycznych jeździ w barwach firm car-sharingowych, czyli wynajmujących je na minuty (oraz dużych państwowych spółek). Ostatnio głośno było o uruchomieniu kolejnej tego typu usługi przez dostawcę energii Innogy. Do jego floty trafi w sumie 500 elektrycznych BMW i3, więc nic dziwnego, że na pierwszym miejscu w rankingu ze zdecydowaną przewagą znalazł się właśnie ten model.

Najpopularniejsze modele samochodów elektrycznych w Polsce (styczeń-marzec 2019):

  1. 1
    BMW i3 – 248 egz.
  2. 2
    Nissan Leaf – 62 egz,
  3. 3
    Renault Zoe – 46 egz.
  4. 4
    Jaguar I-Pace – 23 egz.
  5. 5
    Volkswagen e-Golf – 10 egz.
  6. 6
    Tesla – 10 egz.: Model S – 5, Model Y – 3, Model 3 – 2 egz.
  7. 7
    Audi e-tron – 6 egz.

Tylko 7,2 proc. sprzedanych „elektryków” w pierwszym kwartale tego roku stanowiły auta dostawcze (32 sztuki).

Źródło: Samar

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu