Potwierdzają to obserwacje ruchu drogowego. Po ulicach największych miast najwięcej aut w pełni elektrycznych jeździ w barwach firm car-sharingowych, czyli wynajmujących je na minuty (oraz dużych państwowych spółek). Ostatnio głośno było o uruchomieniu kolejnej tego typu usługi przez dostawcę energii Innogy. Do jego floty trafi w sumie 500 elektrycznych BMW i3, więc nic dziwnego, że na pierwszym miejscu w rankingu ze zdecydowaną przewagą znalazł się właśnie ten model.
Najpopularniejsze modele samochodów elektrycznych w Polsce (styczeń-marzec 2019):
- BMW i3 – 248 egz.
- Nissan Leaf – 62 egz,
- Renault Zoe – 46 egz.
- Jaguar I-Pace – 23 egz.
- Volkswagen e-Golf – 10 egz.
- Tesla – 10 egz.: Model S – 5, Model Y – 3, Model 3 – 2 egz.
- Audi e-tron – 6 egz.
Tylko 7,2 proc. sprzedanych „elektryków” w pierwszym kwartale tego roku stanowiły auta dostawcze (32 sztuki).
Źródło: Samar