Auto Świat Wiadomości Aktualności Sprzedaż „elektryków” w Polsce napędzają firmy car-sharingowe

Sprzedaż „elektryków” w Polsce napędzają firmy car-sharingowe

Jak podaje IBRM Samar, w pierwszym kwartale 2019 roku rynek samochodów z napędem elektrycznym urósł aż o 159 proc. Do końca marca w Polsce kupiono 412 takich pojazdów. Zaledwie 8 z nich trafiło do klientów indywidualnych.

BMW i3 Innogy f DKalamus 0032
Auto Świat / D. Kalamus
BMW i3 Innogy f DKalamus 0032

Potwierdzają to obserwacje ruchu drogowego. Po ulicach największych miast najwięcej aut w pełni elektrycznych jeździ w barwach firm car-sharingowych, czyli wynajmujących je na minuty (oraz dużych państwowych spółek). Ostatnio głośno było o uruchomieniu kolejnej tego typu usługi przez dostawcę energii Innogy. Do jego floty trafi w sumie 500 elektrycznych BMW i3, więc nic dziwnego, że na pierwszym miejscu w rankingu ze zdecydowaną przewagą znalazł się właśnie ten model.

Najpopularniejsze modele samochodów elektrycznych w Polsce (styczeń-marzec 2019):

  1. BMW i3 – 248 egz.
  2. Nissan Leaf – 62 egz,
  3. Renault Zoe – 46 egz.
  4. Jaguar I-Pace – 23 egz.
  5. Volkswagen e-Golf – 10 egz.
  6. Tesla – 10 egz.: Model S – 5, Model Y – 3, Model 3 – 2 egz.
  7. Audi e-tron – 6 egz.

Tylko 7,2 proc. sprzedanych „elektryków” w pierwszym kwartale tego roku stanowiły auta dostawcze (32 sztuki).

Źródło: Samar

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków